Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Sigge Svamphund - 18 februari 2011 17:53

Äsch, ni får klara er utan nån bra rubrik idag.

Kom inte på nån.

Blev inte min vanliga långa skogsrunda på förmiddan.

Visst jag fick åka med min bil men hamnade i tråkhålan Flen.

Passade bilen medan matte handlade nån mänsklig tråkmat, inget gott till mej

inte.

På väg hem så var det visst meningen att matte skulle ha fortsatt en bit så

kunde jag ha besökt Gröna männenskogen.

Men virrkärringen glömde självklart bort det.

Blev en sväng i närmaste skogen hemma istället.

Hände inga skoj saker där, tur det för skitmatte hade glömt kameran.

Ägnade mej bara åt mina vanliga hundgöromål.

Gick hem och slappade ett tag.

Så fick jag frågan om jag ville gå till Pasco.

Blev utskrattad, för när jag hörde ordet Pasco så hämtade jag min gris och

började busa med den.

Matte funderade på om jag jämnställer min kompis med en gris.

  

Alltså i min värld så innebär gå till Pasco att jag ska busa med HANS gris.

Hittade den omgående.

  

Pasco hade inte ätit upp sin mat så jag gjorde slut på den.

Den ska ju inte ligga i skålen och bli gammal.

När människorna hade fikat och ägnat sej åt sitt tråkprat så gick vi ut.

  

Vi fick välja väg själva så det blev runt badudden.

Behövde ju kolla om det kanske var lokal sommar där nånstans.

  

Dåligt med pinnar så jag tillverkade en av nedhängande grenar.

  

Pasco gjorde en arbetsinsats och röjde vi en av våra badplatser.

Lika bra att passa på medan onödiga isen håller.

Ska inte ligga en massa grenar och skräpa i vattnet när badsäsongen kommer.

  

Sist så snodde ju Pasco min pinne.

Men idag lyckdes jag faktiskt sno hans.

Nån rättvisa ska det i alla fall vara!

Ungefär nu så fick Pascos matte för sej att hon gått vilse!

Rätt stig var inte upptrampad och då hittade inte hon och matte höll på att

skratta på sej.

På badudden är det alldeles omöjligt att gå vilse, för övrigt är det lättatst att hitta

i skogen.

Tur att jag och matte var med för annars hade väl Pasco med matte virrat runt där

fortfarande.

  

Som vanligt har allt trevligt ett slut.

Pasco med matte försvinner in i sitt hus och jag är ensam kvar.

Ja, ja jag hade i alla fall skoj medan det pågick så jag kunde gå hem.

Hoppas att jag kommer till en ordentlig skog i morgon.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards