Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Sigge Svamphund - 14 februari 2011 18:21

Brrrrrrrr, ännu mer griskyla i natt 22 äckliga minusgrader.

Morgontoalett i 18 minus, då går det ganska fort.

Men det blev "varmare" ganska snabbt som tur var.

Först tänkte matte vara tråkig och inte skjutsa mej nånstans.

Men så kom hon på att hon skulle använda min bil senare så den grävdes fram

under en massa snö.

Matte svor innan den var av med all snö, jag satt i mitt baksätet och funderade

på vilken trevlig skog jag skulle hamna i.

  

Hamnade i Bäverbäckskogen.

Trevligt för jag har inte vari i den på ett tag.

Började med att leta spa, gick inget bra för det som syns på bilden är täckt av

onödiga isen.

Dessutom hade jag onödiga kopplet för matte hörde röster.

Ja alltså nog för att hon är knäpp men det var folk längre fram så det var riktiga

röster.

Trevliga typer som busade med mej, de jobbade med nåt i skogen och hade rast

just då.

Blev bjuden på macka av en av dom.

  

Sist jag var i den skogen fanns det spa här.

Letade förtvivlat men inte ett spår.

  

Matte hann inte sätta på mej onödiga kopplet innan Bäverbäcken.

Men jag skötte mej, det var väldigt frestande,men jag hörde så mycket hot att

jag inte vågade.

  

Tänkte kolla om det fanns möjlighet till tunnrullning vid ett hus.

Gav upp alldeles för mycket snö och tunnan såg jag inte ens.

  

Den här vägen har jag inte gått på ett par månader, men det blev inte den idag.

Djup snö och bara spår av Hälge, den får vänta ett tag.

Passerade hos Lotta och fick beröm.

Jag gjorde inte ett enda försök att kolla efter saker att "låna".

Gick inte att rulla tunna där heller eftersom det var snödrivor ivägen.


  

Depp, undrar om snön tänker försvinna.

Jag står upp och har snö till magen, dessutom ska det växa murklor här.

Dröjer nog innan jag kan jobba igen.

  

Vet ni vem som gått här?

Stora kisse Lo.

Just de här spåren är inte alls långt från det ställe där jag och matte hade

förmånen att få sett et förra vintern.

Tydligen bor Lo kvar.

Gick tillbaka och matte upptäckte nåt mycket trevligt.

Hon såg takdropp på ett av Lottas hus.

Det skulle ha fotograferats men då var kamerabatteriet dött.

Det finns alltså hopp trots griskylan.

Åkte hem och slappade.

Gick ut för eftermiddagsrundan.

  

Jag hör honom och bara väntar på att dörren ska öppnas.

Sitter utanför Pascos dörr.

  

In kom jag och människorna ägnade sej åt fika och mänskligt tråkprat.

Jag letade reda på Pascos gris och försökte smöra för hans matte.

Hade ingen större framgång.

  

Vi tog en ordentlig runda tillsammans.

Jag hade en jättebra pinne som Pasco snodde.

Här har han gömt den för mej.

Borde lära mej att inte låna ut mina viktiga tillhörigheter.

Efter Pascoumgänget har jag slappat.

Fick passa huset en stund också.

Matte åkte iväg för att mata Schäfer med mitt godis.

Jo, hon påstår att hon åker till Bokbussen men jag vet att hon minsann träffar

en schäfer som får mitt godis.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards