Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Sigge Svamphund - 5 februari 2011 18:00

Har inte hänt så väldigt mycket idag.

Min bil får jag ju inte åka med fast den är frisk.

Den måste till besiktningen på måndag och sen är det förhoppningsvis bara att

åka igen.

Gick iväg på en runda i skog nära samhället.

  

Skitmatte vägrar ta av mej onödiga kopplet.

Jag behöver faktiskt simma!!

  

Skogsvägen var i riktigt bra skick.

Faktiskt ingen snorhal is under äckelsnön.

Ägnade mej mest åt mina vanliga hundgöromål.

  

Vårtecken enligt matte.

Ett träd som har riktigt stora knoppar.

Dags att det blir grönt ute.

  

Med tanke på gårdagens fruktansvärda tortyr och hur jag stinker så letade

jag spagropar.

Bakom mej ska det vara en bäck. Hörde hur vattnet rann men onödiga isen var

alldeles för tjock.

  

Fyndade en fågelholk.

Har inget behov av den så jag kan tänka mej att sälja den för ett grisöra.

Kanske behöver målas lite, men inga bekymmer för den händige.

  

Samma elände här med onödig is.

Jag stinker av nån äcklig mintdoft och den måste bort ur min päls!

  

Lyckades hitta en svart sopsäck.

Såna kan man ha massor med skoj med.

  

Matte var tråkig och hittade en massa kåda på granar i dag igen.

Medan hon skrapade och skrapade så roade jag mej.

  

Äntligen lite ordning!!

Synd att det inte går att få lukt till bilderna för det doftade ljuvligt av

ruttna växtdelar och stillastående vatten.

Det finns alltså hopp om att min päls kommer att återgå till det normala men ännu

återstår mycket jobb.

  

Kollade av utfodringsplatsen, men ingen hundutfodring.

Visst jag gillar grönsaker men ensilage det överlåter jag till älgar och rådjur.

Hittade tyvärr inga fler bra spagropar trots att jag letade.

Men det kommer väl ett nytt tillfälle imorgon.

Resten av dagen har det inte hänt nåt av värde.

Tänkte ha en liten enkel tävling.

  

Det här är en gran som är full med tjära på stammen.

Tävlingsfrågan lyder...............

Vilken funktion fyller tjäran på granstammen????

Svara i kommentarerna.

Första rätta svar vinner ett av mattes hemgjorda helt naturliga läppcerat som består

av grankåda,olivolja och bivax.

LYCKA TILL!

















Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards