Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Sigge Svamphund - 29 januari 2011 17:52

Idag blev jag skjutsad till Bäverbäcksskogen.

Har inte varit där på evigheter så jag hade en hel del att pyssla med.

  

Började väldigt bra med en underbart lerig spagrop.

Skönt att kunna göra en redig pälsinpackning efter all onödig is senaste dagarna.

  

Behövde uppsöka en gran och hade sån tur att jag hittade en där det till och med

var barmark.

Ytterst sällsynt, men det har varit varmt hela dagen så det blir nog mer sån.

  

På ett ställe så låg det fullt med gamla ledningar.

Funderade på om jag skulle städa bort dom, men kom på att jag hade viktigare

saker att pyssla med.

  

Har beskurit en liten björk och nu har jag ganska bråttom.

Stoppade för säkerhets skull kottar i öronen eftersom jag visst att matte skulle

börja med en massa onödigt mänskligt tjat.

  

HA!!!!!!!

Jag hann!!!!

Underbart öppet vatten i Bäverbäcken.

Tyvärr inte tillräckligt djupt för att simma men jag hann i alla fall kasta mej i innan

matte fått för sej att sätta onödigt koppel på mej.

  

Erkänner det var ganska jobbigt att ta sej upp.

Elaka matte stod och skrattade åt mej och påstod att jag fick skylla mej själv.

Enligt henne så hade jag absolut inget i vattnet att göra.

Hade jag visst!!!

Vatten är mycket viktigt och jag ska vara i allt öppet vatten så det så!

Styrkt av besöket i Bäverbäcken så ägnade jag mej åt en massa viktiga saker som

samla grankottar, kolla efter fler spagropar, var dåligt med såna och annat viktigt.

  

Passerade hos Lotta.

Hon har minsann massor med tunnor hon...........

Jag är så sugen på att rulla tunna, har inte gjort det på evigheter.

Men äckliga snön måste försvinna innan jag kan göra det.

  

Det här är ett av alla mina bra murkelställen.

Vill jobba som svamphund nu!!!

Men det lär dröja ett tag till och här ska jag inte göra det påstår matte.

Det här stället har hon gett bort till Lottas matte så det ska vara svamphundsfritt!

  

Upptäckte att en annan av alla bra vägar var plogad.

Jag ansåg att vi skulle gå hela den och sen en bra stig genom skogen.

Då kommer jag till mitt fikaberg, en nästansjö och andra trevliga ställen.

Matte tvärvägrade, det får vänta tills snön sjunkit ihop ännu mer eller det blivit

vår.

Det är väl vår i morgon eller????

  

Gröna männen har gröna hus även i den skogen.

Jag passade på att tala om för dom att jag varit där.

Lika bra att de vet att Svamphunden har stenkoll på skogarna.

Så var det dgas att gå tillbaka till bilen.

Ägnade mej åt vanliga hundgöromål.

Tog en sväng runt Lottas hus, men hittade inget skoj.

Förresten så stod matte och tjatade om att jag skulle komma och det i förra veckan.

  

Om ni bara visste vilken prövning detta är.

Jag passerar Bäverbäcken och är faktiskt utan onödigt koppel.

Matte har förbjudit mej att hoppa i igen.

Jag är mutad.

I handen har matte torkad blodpudding som jag ska få om jag inte hoppar i.

Den här gången så vann faktiskt blodpuddingen.

Fick flera bitar när jag passerat utan att bada.

Men hon ska inte tro att det ska bli en vana inte att få mej att avstå från vatten.

Hittade ytterligare en bra blogg jag har länkat till.

Vargquinnorna............läs och begrunda.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards