Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Blev ingen dejt

Av Sigge Svamphund - 28 januari 2011 17:56

Min planerade dejt blev tyvärr inställd.

Men det ska komma ett nytt tillfälle har matte lovat.

Har ändå lyckats roa mej idag.

Skulle ju som vanligt ha en längre skogsrunda.

Blev Gröna männenskogen igen, men idag så gick jag en annan väg där.

  

Eländiga onödiga is!!!!

Sist var det minsann en ypperlig spabäck här.

Nu gick det inte ens att ha sönder onödiga isen.  

Hittade bra traktorspår och trodde att det kanske skulle gå att följa dom in

i skogen.

Bara plogade vägar blir pest!

  

Nähä, inte alls, kom bara en liten bit till en hög med ensilage till rådjuren.

Bara att vända och använda vägen igen.

  

Min pålitliga godistall är bra.

Förra gången växte det köttbullar på den, idag fanns det torkad blodpudding.

Borde få gå förbi den varje dag.

  

Fortfarande utled på tråkvägarna så bestämde jag att jag skulle gå till min

bra bäck.

Tänkte att kanske...........

Fick faktiskt med mej matte för snön var inte så djup där.

  

Ett vårtecken idag också.

Stigen hade kommit fram så det var flera meter med barmark.

  

Stor besvikelse.

Där jag står där ska bäcken forsa fram.

Jodå, den forsade alldeles väldigt mycket under onödiga isen.

Hörde massor med underbart vatten men det fanns inte en chans att nå det.

  

Blev sur eftersom jag kände mej lurad på vattnet.

Försökte flytta på ett träd som låg fel.

Gick inte, det var fastfruset!

  

Sista chansen till spa.

Nä, bara onödig is som vanligt.

Fast matte påstår att hon hört att nu ska det bli plusgrader i flera dagar så om

det stämmer blir säkert ordningen återställd igen.

Gick till bilen och fick åka en omväg hem eftersom ett däck behövde mer luft.

Närmaste stäle att fylla sånt är en mil bort.

Så på väg hem efter luftpåfyllningen blev vi stående på vägen.

  

Hälge, Hälga och älgvalp var ute och virrade.

Hälga kunde inte bestämma sej så hon var på vägen och vände ett par gånger.

Till slut så bestämde sej hela gänget för att de skulle över vägen.

Innan de bestämt sej så hade det blivit ganska långa bilköer från båda håll.

Ingen vågade köra medan de virrade runt.

Jag gillade inte när de kom för nära bilen.

Inte för att jag tror att Hälge äter hundar, men jag skällde ut dom för säkerhets

skull.

Åkte hem och slappade.

Så hörde Pasco av sej och ville ha promenadsällskap.

Säjer aldrig nej till mina polare.

  

Vi tog rundan runt min badudde.

Tyvärr ingen lokal sommar där heller.

Trevligt hade vi, fast Pascos matte insåg att min matte är skvatt galen.

Personligen är jag ju van vid att matte pratar med svampar, men det hade Pascos

matte aldrig hört.

Var några såna där vinterskivlingsvalpar matte pratade med.

  

På väg hem.

Pasco har stulit min pinne och ägnar sej åt pinnmissbruk.

Han försöker tillverka flis.

Hm, så länge äckelsnön ligger så är det faktiskt pinnbrist och man ska vara rädd

om de få som finns!

 
 
Ingen bild

Pasco

28 januari 2011 18:30

Men hallå Sigge, din matte står och gullar med pyttesmå svampvalpar som växte på en stooooor pinne, missade vi den :)

Sigge Svamphund

28 januari 2011 19:53

Om du gett f-n i att sno min pinne så hade jag minsann kunnat jobba som svamphund då!

 
Ingen bild

Ellis o Vigge

28 januari 2011 19:43

Hallå Hallå Sigge!!!
Kan du påminna din vimsiga matte att imorgon lördag fm.kl.10.00 i TV2 så sänds reprisen av dokumentärfilmen Vargmannen.En underbar film som alla vargälskare o. inte minst varghatare borde se.
Nu skall vi titta på "På spåret"o.se vart är vi på väg??Kanske till Hälleforsnäs o.dej Sigge!!!

PS När du får +grader skicka dom vidare till oss norr om Mälaren DS
Mjau till dej från oss

Sigge Svamphund

28 januari 2011 19:54

J-vla skittid!!!!!
Vid den tiden så är jag alltid ute och kontrollerar alla mina skogar. Ni vet den där sekten som kallar sej jägare de ser säkert inte så bra program!

 
Ludde

Ludde

28 januari 2011 22:03

Vissa dagar blir inte som man tänkt sig. Bra att du fick en promis med Pasco i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

29 januari 2011 19:36

Dagen blev ju faktiskt helt ok trots att jag missade dejten

 
Ingen bild

Ellis o Vigge

28 januari 2011 22:05

Men Sigge kan du inte flytta skogkontrollen 1 timme hit el. dit.Filmen är så bra o. den visas inte fler gånger,skogen den står kvar flera tusen år hoppas vi!!!!

PS Nu är det nära,snart är + graderna här,just nu 0,1 minus

Sigge Svamphund

29 januari 2011 19:37

Missade filmen, vid den tiden på dygnet är jag långt bort i skogen.
Kommer jag inte iväg på ångrundan senast vid 9.30 blir jag extremt rastlös.
Matte ska kolla om den finns på nätet

 
Rudi

Rudi

29 januari 2011 00:08

Morr!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

29 januari 2011 19:38

Morr på dej också!

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

29 januari 2011 00:48

Men stackars Sigge.. ja ibland skiter sig allt, men det var väl tur att du fick bråka lite med Pasco iallafall. Kulan har skickat ett mail till din matte :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

Sigge Svamphund

29 januari 2011 19:39

Matte skrattade väldigt mycket i morse!
Var vssit åt Kulans mejl och det har skickats vidare.

 
Freja

Freja

29 januari 2011 02:59

Synd på bruden ju! Fast jag var nog lite sotis ändå... Du såg ut att ha en kul stund med polaren i alla fall, och ang det där programmet, kan ni inte spela in det? Själv har jag (eller ja, husse) köpt en inspelningsbar digitalbox så vi kan alltid spola tillbaka fyra timmar! Det är rätt smart faktiskt =)
Nospussar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Sigge Svamphund

29 januari 2011 19:41

Spela in???
Ha, ha Freja..........min matte är extremt värdelös TV tittare och såna där saker som video och dvd det har aldrig förekommit här.
Inte inspelnigsbar diditalbox heller, ingen digitalbox alls förövrigt.
Film.....nä, hon har oftast läst boken......

 
Boman

Boman

29 januari 2011 16:11

Här i Blekinge är det plusgrader men iskall vind, och det SNÖAR. Och det var barmark iaf fläckvis i förra veckan:-( Snälla Sigge, ser du Kung Bore så skäll på honom. Nu räcker vintern, nu vill jag med ha vår. En hel vecka kvar, sen får jag komma hem. Och då hoppas jag kunna ta med lite plusgrader.
Såg förresten en jättefin räv morse vid frukosten, den gick på isen och in mot land här i Valje. Annars är det dåligt med djurliv, inte ens hundar att hälsa på och klappa.

http://bomanskassar.wordpress.com

Sigge Svamphund

29 januari 2011 19:42

Låång tjänsteresa det där...
Nästan ingen barmark här men däremot plusgrader och blåst så kanske att vita helvetet försvinner snart

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards