Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Sigge Svamphund - 26 januari 2011 17:48

Usch, han den där Bore är vaken igen.

När jag skulle göra min morgontoalett så var det 12 vidriga minusgrader.

Äckligt.

Sen skulle jag på min dagliga skogsrunda.

Blev skjutsad till Gröna Männenskogen, mycket bra för förra året så hittade

jag faktiskt Kung Bore där. Alltså bestämde jag mej för att leta efter honom.

  

Började bra med en fyndad kotte ganska omgående.

  

Framme vid första gröna husen och mitt vinterdass.

Äntligen lite ordning på Gröna männen för de hade skottat upp en gång till mej.

Underlättade dassbesöket betydligt.

Inte var det några Gröna män där heller, allt var lugnt och stilla.

Gick en väg som jag inte gått på ganska länge.

  

Sist då kunde jag faktiskt spaa här.

Idag var det bara en massa onödig is som inte gick att ha sönder.

Dags att Kung Bore somnar eller ännu hellre blir djupt medvetslös omgående.

  

Inget spa men jag hittade i alla fall en bra pinne.

Får vara glad för det lilla.

Ägnade tid åt vanliga hundgöromål.

  

Jag har hört nåt och har väldigt bråttom.

Kastade mej av vägen och in i skogen.

Fyndade en ny bästa kompis, var en människa där och grejade.

Skoj typ som busade massor med mej.

  

Egentligen så höll han på med det här.

Regeringen fryser tydligen för det ska bli ved.

Gröna männenskogen ägs av regeringens tillhåll Harpsund.

Matte satte stopp för mer bus så jag var tvungen att fortsätta.

  

Någon som har tips om bra klättringsutrustning för hundar???

Jag behöver högt upp i en gran och hämta alla de här.

Varför ska de sitta där till ingen nytta när jag kan roa mej med dom?

  

Till slut hittade jag Kung Bore.

Han försöker gömma sej under en massa snö. Tyvärr så ser han alldeles för vaken ut.

Hade ett långt samtal med honom om hur viktigt det är att vila.

Att sömn är bra för hälsan och sånt.

Tror tyvärr inte att han lyssnade.

  

Det är långt kvar till mitt vinterdass så nöden har ingen lag.

Lämnade ett visitkort vid det mest avlägsna gröna huset.

Ja, ja Gröna männen har ju anklagat mej för både det ena och det andra

inklusive hotat mej med dragna vapen så de kan behöva en hälsning.

  

När jag närmade mej Gröna männens favorittillhåll så beväpnade jag mej.

Stor och tung snökocka i fall de skulle vara där och leka griniga.

Behövde inte använda den, för det var så lugnt och stillsamt.

Åkte hem och slappade.

Sen trodde jag att matte hade blivit ännu galnare än normalt.

Helt plötsligt så plockade hon fram svamptorken!

Jag hade inte jobbat!

  

Gissa vem som passat svamptork?

Skulle torkas en massa smarrig blodpudding.

Fick en otorkad bit sen skulle resten torkas.

Hörde nåt om att jag ska åka bort på fredag och då ska den med.

Jag ska visst få dejta en snygg brud och så behövs det mutor till mej.

Fattar ingenting, jag villbara smälla i mej all blodpudding omgående.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards