Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Rörig morgon

Av Sigge Svamphund - 25 januari 2011 17:50

Hade en mycket rörig inledning på min hunddag.

Matte hade en plan...........

När hon har såna så brukar det för det mesta bli fel nånstans.

Planen var att jag skulle göra min morgontoalett och sen skulle jag passa huset

medan hon åkte till människoveterinären för att ta en massa prov.

Gick ut och konstaterade att det kom äcklig snö.

Hann inte så långt då började det komma hälsovådligt regn ihop med äckliga

snön.

Blev en mycket kort morgontoalett för matte insåg att det nog var halt och

bäst att åka.

Blev inget passa huset, efter ett par kilometer så kom matte på att hon hade

glömt att gå upp med mej och istället stoppat in mej i bilen.

Det var halt att åka till Malmköping så matte anlände precis på minuten.

Hon kom tillbaka snabbt och muttrade en massa.

När hon lämnat en massa blod så hade de frågat efter ett prov matte skulle

ha med sej.

Jadå, hade matte sagt och tagit upp den väl ihopknutna plastpåsen som inte

alls innehöll ett litet plaströr utan kameran!!!!

Ja, ja nu har människoveterinärerna nåt att prata om på fikarasten.

Provet ska hon göra ett nytt försök med nästa vecka.

  

Gjorde färdigt min avbrutna morgontoalett i Malmköping.

   

Fast klockan bara är strax efter åtta så var det en massa människovalpar ute och

åkte skridskor.

Jag hade gärna gått dit men blev tyvärr hindrad.

Åkte hem och slappade ett tag.

Så skulle jag till skogen en stund.

Det hade slutat komma både äckelsnö och hälsovådligt regn.

Blev skogen med Vithajssjön för det var ganska länge sen jag var där.

   

Uselt med pinnar.

Den här var den enda jag hittade på en bra stund.

Vägen var skridskobana täckt med lite snö.

Klantmatte hade självklart glömt sina broddar så ett par snörullningar blev det.

  

Ute på Vithajssjön så var isen alldeles orörd.

Inte ens de som planerat in vithajarna ger sej ut på den.

Jag fick inte heller sätta tassarna där för matte.

Om de inte vågar ut och pimpla då är isen farlig påstod hon.

  

Jobbade hårt för att försöka hitta grankottar.

Misslyckades totalt, inte en kotte hur mycket jag än grävde.

  

Hittade bara såna här hårda isklumpar.

Jag vill ha kottar!!!!!!!

  

Det här ser i alla fall lovande ut.

Jättelika spagropen börjar komma fram.

  

Eftersom matte gnällde så mycket över isgatan så tyckte jag att vi skulle ta en

bra väg i skogen.

Då kan jag gå runt hela Vithajssjön.

Matte vägrade igen med hänvisning till snödjupet plus att det börjat blåsa

svinkallt.

Hoppas vita eländet försvinner nu så jag kommer fram på alla bra ställen.

  

Vid sjön så står det en husvagn året runt.

Jag kände för att kolla hur draget på en sån egentligen är konstruerat.

Fick inte göra det.

Begriper ingenting, jag kanske hade kunnat jobba med såna eller nåt.

Halkade tillbaka till bilen och åkte hem.

Sen har jag mest slappat.

Knuffade Askur ur min nya säng och provsov den ett tag.

Jo jag sov gott och matte trodde att hon skulle ta en söt bild.

Askur la sej bredvid mej och sov, men så fort jag hörde kameran så var jag vaken

och uppe ur sängen.

Vill inte bli avbildad när jag sover.


 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 januari 2011 20:58

Vilken otur matten har då, att glömma provet som människoveterinären ska ha :( Bra hon fick med sig kameran och fotade lite men hon skulle tagit provröret också ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Sigge Svamphund

26 januari 2011 20:01

Virrmatte......borde hålla henne i koppel ständigt då kanske det skulle bli lite ordning

 
Rudi

Rudi

25 januari 2011 21:05

Det där blev väl en attans bra promenad vad jag kan se! Jag tycker att din matte ska börja fråga dig om det är något hon ska komma ihåg. Du verkar ha bättre koll på det mesta!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

26 januari 2011 20:02

Jag har stenkoll på allt och matte hon virrar bara runt!

 
Ludde

Ludde

25 januari 2011 22:36

Vi får väl vara glada att hon i alla fall hade kameran med. Det har hon ju inte alltid... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

26 januari 2011 20:03

Nä det har ju hänt att hon tagit hemtelefonen istället för kameran

 
Marianne

Marianne

25 januari 2011 23:29

Planer är inte alltid det bästa. Vi har haft regn idag så en del av den äckliga snön har smält bort.
Broddar är ett måste om man ens ska ta sig till bilen, så de glöms inte bort då vi går ut.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Sigge Svamphund

26 januari 2011 20:04

Det är verkligen dags för vår nu. Är isbana överallt här ocskå

 
Buttons o Floridatjej

Buttons o Floridatjej

26 januari 2011 00:40

Sigge snygging, vad är det för knas med mattar ? min är också jävligt glömsk.....ibland måste jag t.o.m påminna henne att klockan är 5 och det är dags för påfyllning i matskålen. ....det är en himla tur att dom har oss .....eller hur ?
blötpuss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Sigge Svamphund

26 januari 2011 20:05

Om de inte hade oss så skulle deras värld vara ännu rörigare!

 
Freja

Freja

26 januari 2011 03:04

Nej men oj då!
Vad konstigt det måste sett ut när din matte plockade upp kameran i stället... De kanske trodde hon tagit en bild på provröret =)
Och så glömde hon att du skulle passa huset, dessa människor - tur att de har oss som håller lite styr på dem!
Phalénekramar!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Sigge Svamphund

26 januari 2011 20:07

Freja!!!!!!
Jag kan inte lämna kommentar hos dej!
Funkarr hos alla nadra med blogspot men de har tillägget namn/webadress bland valen.
Hur jag än gör så blir det inte godkänt av blogspot.

 
Anna med flock

Anna med flock

26 januari 2011 09:06

Inte lätt med planer hit och dit... men snällt att hon bjöd doktorn på ett skratt... Skönt att ni klarade resan iaf trots halkan.

http://timsevimse.wordpress.com

Sigge Svamphund

26 januari 2011 20:07

Nu har de samtalsämne på fikarasterna ett tag framöver.

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

26 januari 2011 14:19

Din matte får nog göra som min brukar göra, hon skriver lappar kvällen före och stryker allt efter som hon packar ned det hon ska ha med. Annars är det risk att något blir kvar och har man långt som vi till sjukhus, då är det nog bäst att ha allt med sig på en gång.

Tassigt av matten att du inte fick åka skridskor, det hade du säkert klarat galant.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

26 januari 2011 20:08

Jag var mest intresserad av bandybollen egentligen

 
Eva H

Eva H

26 januari 2011 16:52

Lite skönt läsa att det finns fler virriga...
Och du, SNÄLLA, låt matte ta en bild på dig och Askur i sängen! Jag visste väl att ni skulle kunna samsas där:)
Förresten, tala också om för matten att jag läste en mycket bra debattartikel i Svenska Dagbladet idag. (Papperstidningen en granne har, så jag har ingen länk) Om lodjursjakten och användning av fällor. Tror det var Naturskyddsföreningen som skrivit.

http://fyrfotingar.blogspot.com

Sigge Svamphund

26 januari 2011 20:09

Matte har läst om det och det är Naturskyddsföreningen.
Hon fick nåt mejl om just det där ifrån

 
Freja

Freja

27 januari 2011 02:05

Vad dum min blogg verkar!
Får ta och sätta husse i arbete så han styr upp det där!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Sigge Svamphund

27 januari 2011 19:49

Tycker jag absolut, såg att taxarna också hade bekymmer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards