Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Ingen vettig rubrik

Av Sigge Svamphund - 21 januari 2011 18:01

Börjar med en liten ursäkt.

Har varit dålig på att besvara era kommentarer ett par dagar.

Ska försöka åtgärda det idag.

Matte har med anledning av sjuka bilen lagt beslag på min dator alldeles för

mycket.

Men det ska bli ändring på det också.

Idag har jag haft en ganska normal hunddag.

Skulle som vanligt ta mina långa skogsrunda på förmiddan.

  

Hade tur och träffade Cleo.

Tyvärr var hon som vanligt på väg hem.

Men hörde att människorna pratade om en gemensam promenad någon dag.

Hoppas jag verkligen att de ser till att det blir av.

  

Hade ännu mer tur för där jag och matte försökte trampa upp stig för ett par

veckor sen så var det nu upptrampat precis hela vägen.

Hittade självklart en massa trevliga spagropar.

  

Såg att Rudi hade bild hos sej på skog utan snö.

Hundlivet är djupt orättvist.

Det är inte så långt mellan oss men detta var den största fläcken utan snö som fanns

i skogen.

  

Nu är det lätt att hitta bra pinnar som denna.

För övrigt var det gott om kottar också.

  

Ute på plogad väg igen.

Här är det trevägskorsning.

Jag kände för en riktig långrunda och ville gå rakt fram, då kommer jag runt

ytterligare en sjö och en massa trevlig skog.

Matte vägrade, den vägen tar många timmar och där ska vi gå när det är snöfritt.

Hon trodde att vi skulle gå åt ett håll men................

  

Vägen bestod av blankis utan ett endaste gruskorn.

Spåren på bilden är mina, jag halkade ordentligt och till och med trillade.

Nähä, sa matte vi ska inte ha skador på dej också.

Blev alltså den tredje vägen.

Där gick det faktiskt att ta sej fram.

  

Någon har tröttnat på sin bil och då dumpar man den i skogen.

Vadå, köra till skroten, det är bättre att bara ställa den nånstans.

Mänskligheten är underlig.

  

Slut på plogad väg och jag har bråttom!

För nedanför backen finns det nåt väldigt intressant.

  

Min å som rinner mellan två av sjöarna.

Tro nu inte att jag fick, nädå, matte förbjöd mej att en tänka tanken.

Varför????????

Vad hade en kort simtur kunnat göra för skada?

  

Gick genom skogen tillbaka.

Jag hade inga problem för skaren höll för mej.

Matte svor ibland för det är inte överallt snön sjunkit ihop ordentligt.

Men lite mer plusgrader så kommer mina skogar att bli framkomliga igen.

  

Hittade min bra spagrop med vatten som doftar utsökt.

Ingen onödig is på den heller.

Blev bra inpackningar.

  

Till slut så nådde jag spängerna över närmaste sjön.

Enligt matte så var det skönt att kunna gå där utan att fastna i en massa snö.

Efter tre timmar i skogen så gick jag hem och slappade.

Har inte hänt nåt mer av värde under dagen.

Lovade matte att lägga upp en länk här med tanke på vargslakten och diskussioner

om jägare.

http://www.vf.se/asikter/insandare/jagarna-ett-storre-problem

En ovanligt vettig djurägare i trakter med både varg och björn.

Läs även de kommentarer som finns under insändaren.



 
 
Ludde

Ludde

21 januari 2011 19:38

Jag trodde du hade inbyggda broddar, men är det halt så är det. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

21 januari 2011 20:19

Jo jag har inbyggda broddar men på den glansisen var de helt värdelösa tyvärr

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

22 januari 2011 00:11

Skönt det börjar smälta hos dig så du får mera spa gropar. Men lite läbbigt när det blir så halt, gå försiktigt så inte du får åka till veterinären :(

Var inne och kollade länken men tyvärr gick det inte att se alla kommentarer :(

Ha en bra lördag och var rädd om matten så inte hon också halkar på isen.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Rudi

Rudi

22 januari 2011 17:27

Det var allt en attans tur att jag fotade barmarken igår, för nu finns den inte kvar. Det har vräkt ner snö hela dan. Den däe skrotbilen...det går inte att ta reservdelar från den till din bil månntro?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

23 januari 2011 19:17

Nä i dag fick matte veta att bilen var stulen och nu tillbaka hos sin ägare så säjer hon att SAAB delar nog inte passar på Renault

 
Hillman

Hillman

24 januari 2011 12:18

Har inte du inbyggda broddar i dina tassar, för det ser inte så ut som du halkat omkring, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards