Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Passat bil och lite annat

Av Sigge Svamphund - 19 januari 2011 18:02

Tillbringade en stor del av förmiddan med att passa bil.

Var med matte i Eskilstuna.

Hon skulle handla tråkmat och fixa andra tråksaker så det blev en del passa bilen.

Efter allt passa bil så skulle jag hälsa på hos hennes föräldrar.

Passade på att gå en kortare runda i stan också.

Blev mycket trevligt.

  

Träffade José så jag fick sällskap på min promenad.

Det är Josés matte som skrev artikeln om mej i tidningen Land i höstas.

Mötet slutade med att José också kommer på lydilitykursen i april.

Så nu är alla platser bokade på den. Ska bli väldigt skoj att träffa så många polare

och lära oss skoj saker ihop.

Hos mattes föräldrar var det lunch.

Mycket gott.

Jag åt raskt upp min portion.

  

Kunde tänka mej mera, men allt utom gröna bönorna var slut.

Här matar mattes pappa mej med bönor, gott det också.

Så skulle jag åka hem, mattes mamma följde med för hon skulle få tillbaka sin bil.

Råkade ut för passa bilen igen ett par gånger.

Hemma igen så skulle jag hinna med en skogssväng innan det blev mörkt.

  

Matte skulle testa de här också.

Hon tänker varken isrulla eller bryta armar och ben.

  

Blev en sväng i närmaste lilla skogen.

  

Enligt matte är detta ett vårtecken.

Stenen alstrar värme så snöeländet smälter.

Kan gärna fortsätta så nu.

  

I lilla skogen brukar det vara dåligt med spa men till och med där fanns de i

ganska stora mängder.

Om min nos ser underlig ut så beror det på att jag har en kotte i munnen.

Hittade massor med kottar också.

Gillar töväder, det underlättar hundlivet väsentligt.

  

Matte påstår att vi ska gå hem.

Har jag inte alls lust med, är fullt upptagen med en spagrop.

Litar inte på att de kommer att finnas kvar så det gäller att passa på.

  

För övrigt så behöver jag barmark.

Försöker torka mej efter en spaomgång.

Går absolut inte bra att torka sej på onödig snö, ska vara barmark med barr och

löv eller gräs då blir jag torr och inpackningarna gör nytta.

Gick hem och sen har jag mest ägnat mej åt att slappa.



 
 
Ingen bild

backastugan

19 januari 2011 19:01

Ser att du haft en bra dag igen. Jag har såna dubbar på mina skor o dom är helt suveräna.. ska vara både på tå o häl för att funka! Hoppas matte slipper is/snörulla igen...

Sigge Svamphund

19 januari 2011 20:01

Matte säjer att det var en märkbar skillnad med dom på fötterna. De sitter under både tå och häl.

 
Ludde

Ludde

19 januari 2011 21:56

Kul att kursen är fulltecknad nu! Se till att inte matten snubblar på dom där gummigrejorna bara för då blir det nog nya rullningar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

21 januari 2011 20:07

Enligt matte går det inte att snubbla på dom. De sitter som berg på hennes kängor och är visst supereffektiva

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

19 januari 2011 23:26

Låter som en kanon ide att matten köpte sig lite broddar :) Är verkligen skönt att kunna gå utan att behöva halka omkull :)

Vilken tur du har som hittade lite spa gropar idag också. Men hur tycker matten att du luktar efter alla spa gropar. Blir det inte ofta en sväng i tortyrkammaren för att du luktar illa efter allt spaandet.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Sigge Svamphund

21 januari 2011 20:09

Jag slipper tortyrkammaren på vintern. Matte vill inte förstöra mitt naturliga fett i pälsen och riskera att jag fryser

 
Freja

Freja

20 januari 2011 02:51

Vilken kul dag du haft idag igen!!! Mycket bättre än min... Fast det var nog tråkigt att passa bil va? Men det roliga verkar ju ha övervägt massor!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Sigge Svamphund

21 januari 2011 20:10

Nä det är ganska trevligt att passa bilen. Finns alltid en massa att tita på och matte är sldrig borta länge heller

 
Hillman

Hillman

20 januari 2011 11:49

Jaså, du torkar dig jag som trodde att du fastnat med huvudet före, hihi. Ni har ju snart barmark nu när stenarna värmer upp backen så mycket. Hoppsa att du får ha dina spa-gropar kvar och kan spa-a vidare. Du ser lite kul ut med grankotten i munnen ser ut som du lagt in en prilla, där under läppen kan man förvara godisar, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

21 januari 2011 20:11

Jag försökte torka mej men det går inget bra på äckelsnön.
Hoppas på barmark inom en snar framtid

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards