Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Sigge Svamphund - 11 januari 2011 18:17

Tack för alla uppmuntrande kommentarer!!!

Skulle bli tjatigt att besvara alla så jag tackar så här istället.

Enligt matte så ska gårdagen helt förträngas och allra helst strykas helt ur

almanackan.

Blev definitivt för mycket på en och samma dag.

I dag har det varit en väldigt stillsam dag.

Matte känner fortfarande av det skyhöga blodsockret och har mest slappat.

Jag var ganska trött jag också.

Gick i alla fall en runda i skogen.

  

Hittade en liten spagrop som jag roade mej i.

Medan jag ägnade mej åt det så skulle matte passera några meter bort.

  

Äntligen hade jag lite nytta av henne!

Titta hon fixade en ny spagrop åt mej.

Fast hon sa fula ord och gjorde en av sina berömda snörullningar eftersom hon

fastnade med foten i avskyvärt stinkande underbart doftande vatten.

Hörde nåt om att det är tur att kängorna är vattentäta.

Äsch, hennes fötter hade säkert inte mått dåligt av en ordentlig inpackning.

Jag utnyttjade självklart hennes verk ordentligt.

  

Dåligt med kottar idag, men jag hittade i alla fall en fin pinne.

Bara det att jag fick absolut inte vistas bakom matte med den i munnen.

Hon tänkte inte snörulla ännu mera.

  

Fördelen var väl att jag kunde bestämma vägar i skogen.

Grejade mest med mina vanliga hundgöromål innan vi gick hem och slappade.

Var ute på en eftermiddagsrunda som bara bestod av tråk.

Inga hundkompisar eller människovänner såg jag till.

Gick hem igen och matte fattade ett stort beslut.

Hon skulle ta sej an skrivaren för att kolla om den verkligen var lagad.

Men...........................

Eftersom Gubbdagiset lånade ut en annan skrivare under tiden denna var på

reparation så hade den avinstallerats och låneskrivaren skulle ju installeras

fast det inte gick.

I alla fall så skulle den nylagade installeras igen.

Då vägrar cd läsaren att öppna sej, det tänker den fortfarande inte göra.

Drivrutiner skulle laddas ner från nätet.

Tog tid och när allt var nedladdat då funkade det i alla fall inte.

Nu måste det nedladdade avinstalleras och nån diskrensning köras.

Enligt matte morgondagens problem, orkas inte med idag.

Som sagt en dag utan strul verkar ganska omöjlig just nu.

Ska kika in till er andra under kvällen i alla fall har jag tänkt.

Matte kan ju sitta och sura och muttra i nåt hörn.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards