Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Kan någon stänga av..........

Av Sigge Svamphund - 5 januari 2011 18:04

snön????????

Det bara vräker ner här.

När jag skulle göra morgontoaletten så hade det kommit hur mycket äckligt vitt som helst.

Sen har det fortsatt hela dagen.

Jag vill ut i mina skogar!!!!!!

En del av dagen tillbringade jag i Eskilstuna.

Först fick jag passa bilen medan matte handlade tråkmat.

Men sen när hon kom ut från affären blev det väldigt trevligt.

Hon träffade någon hon känner och jag fick komma ut och hälsa.

Absolut en ny bästa kompis.

Fast det finns ett men...............

Det pratades om en snygg brud som jag ska få träffa vid tillfälle.

Sånt tackar jag ju aldrig nej till, desto fler snygga tikar desto bättre.

Men så hörde jag något mycket otrevligt.

Där bruden bor, där finns det en massa hästmonster,

Nåt prat om att jag kunde fobiträna, tänker jag inte alls göra.

För jag tänker INTE sluta som monstermat.

Måste fundera på hur jag ska lyckas dejta bruden utan att hamna ivägen för

hästmonstren.

Efter mataffären så passade jag bil igen vid Rudis mattes tråkjobb, matte

skulle ha nya böcker att läsa.

Sen hamnade jag hos mattes föräldrar.

Mycket trevligt för jag serverades lunch som var väldigt god.

Mätt och belåten så åkte jag hem, eller mattes mamma följde med för hon

skulle få tillbaka sin bil.

Hemma igen så skulle jag röra lite mer på mej.

Fortfarande kom det en massa äcklig snö.

  

Föröskte gräva fram grakottar men misslyckades.

  

Övergick till att försöka tillverka en bra pinne.

Fick slita mycket innan jag fick av en bit.

  

Under snön så finns det en stubbe och på stubben brukar det växa svamp.

Efter gårdagens svampfynd så ansåg jag att matte kunde komma och gräva.

Hon vägrade!

Mänskligheten är bra känslig!

  

Inte en snöflinga till om jag får bestämma.

Jag står upp och har snö över magen.

Nä, det är dags för vår.

Förresten så säjer matte att hon har hittat ett vårtecken idag.

Jag har inte sett det eftersom det finns i tortyrkammaren och där sätter jag inte

en tass frivilligt.

Med tur kan det kanske bli en bild imorgon.

  

Så skulle jag ut ur skogen.

Inte det lättaste med snöberget som är ivägen.

Jag klarade det ganska bra, matte kunde såna där konstiga ord igen.

Gick hem och slappade.

Nästa tråkrunda då såg jag en liten pudel som höll på att drunkna i snön.

Den försökte skälla ut mej, men ofta så försvann den under snön.

I morgon ska mattes valp komma och byta nåt på min bil.

Så det är bra om alla mina besökare håller tassar och tummar för att det är den

som orsakar att den läcker olja.

Alltså bytt pryl gör att bilen behåller oljan och jag kan åka som anligt med den igen.

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

5 januari 2011 19:16

Oj vad ni då får snö. Här kommer det ingen det är bara väldigt kallt -30 grader. Vi är inte ute långa stunder vill vi lova. Vilken tur att din bil nu är lagad. Ni måste ju komma er ut i skogarna. Ha en trevlig Trettondags afton

http://mrbamse.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

5 januari 2011 20:50

Nix, bilen är inte lagad ännu. Ska bytas nån pryl imorgon och förhoppningsvis så är det den som är felet.
Så håll tassarna för att den slutar läcka nu

 
Eva H

Eva H

5 januari 2011 20:05

Vi ska verkligen hålla tummar och tassar!!
För bilen och för att ni slipper mer snö (här är ju lite enklare, när de plogar. Fast Hannes hade problem idag...Bildbevis finns:))
Och så håller jag en tumme matte får med dig på fobiträning!! Skulle göra dina somrar MYCKET enklare!:)

http://fyrfotingar.blogspot.com

Sigge Svamphund

5 januari 2011 20:49

Hm, mina somrar är alldeles väldigt enkla och bra så länge det inte finns en massa ko och hästmonster i min närhet.
Om de håller sej borta behöver jag inte fobiträna

 
Boman

Boman

5 januari 2011 20:14

Håller! Nu räcker snön, faktiskt. Rådjuren kliver över staketet i vår trädgård:-( de behöver inte hoppa längre. Och jag kan inte ens gå ut där för allt elände så småfåglarna får nöja sig men buffe på framsidan.Bara Appropå fåglar, hittade en kul kurs, kolla hos mig får du se:-) Kanske nåt för dig Sigge, för att hålla humöret uppe?
"Kliar bakom örat"

http://bomanskassar.wordpress.com

Sigge Svamphund

5 januari 2011 20:48

Ska genast anmäla matte till kurs i duvmatning. Får jag sno biilden och använda här?

 
Ludde

Ludde

5 januari 2011 23:20

Kanske bättre att hålla tummarna för att sälja bilen och köpa en snöskoter istället. Då kan din matte köra dig till vilken sjö som helst hela vintern! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

5 januari 2011 23:27

Jädrans massa snö - jag börjar hata den, jag också! Finns nästan ingenting som begränsar ens tillvaro lika mycket som en massa snö!
Fobiträning - klart du inte gillar - men har du tur så märker du den inte ens... ;)

Här hålls både tassar och tummar för morgondagen i sin helhet och för bilen!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Rudi

Rudi

5 januari 2011 23:35

Matten tackar för påsen som hon ska ta hem på lördag. Håller tassarna för bilskrället i morrn!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 januari 2011 00:10

Håller med dig helt Sigge. Kan ingen stänga sv snön.
Här har det också snöat en väldans massa :( Ända sköna är att vi bara haft -2 grader ute så det har varit riktigt skönt att ut och gå :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Boman

Boman

6 januari 2011 08:06

sno på bara:-)

http://bomanskassar.wordpress.com

 
Katarina, Nanna & leia

Katarina, Nanna & leia

6 januari 2011 09:05

Håller med! Det räcker nu!

http://hunddagboken.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

6 januari 2011 11:41

Hoppsa att din bil blir fixad, så du kan åka på friarstråt till hästfarmen eller va du skulle, hihi.

Här snöar det som attan och är bara 6 minus men hellre det än 30 minus, så skicka hit snön så kan du få vår i stället.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards