Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Sigge Svamphund - 4 januari 2011 17:53

Blev inte skjutsad till nån skog idag.

Enligt matte så skulle en runda hemma duga.

Ägnade en hel del tid åt vanliga hundgöromål som leta kottar, hittade inga,

leta spagropar, hittade inga osv.

  

Gick runt min närmaste sjö så ute på ön kollade jag skrämskyddet.

Fanns en stor samling med bra pinnar så jag valde ut en.

Den hade jag mycket roligt med.

  

Här var matte övertygade om att jag lärt mej trolla.

Ena sekunden hade jag pinnen i munnen och i nästa en flaska.

Äsch, saker är utbytbara och en fyndad flaska är roligare.

Så helt plötsligt var det dags för jobb.

  

En svamphund är alltid redo.

De här heter vinterskivling, finns från sent på hösten till tidig vår.

När det är kallt ser de alldeles skrumpna ut men bara det blir lite varmare så

fortsätter de att växa.

  

Finns små vinterskivlingsvalpar också.

Lite varmare väder så kan det bli en eller ett par mackor med nystekt svamp.

I brist på andra vårtecken idag så säjer jag att detta är ett sånt.

Kändes väldigt bra med lite jobb igen.

  

Efter mitt jobbande så hittade jag en blommande köttbullebuske.

Precis när jag rensat den och vände mej om så.................

  

Min leonbergerbrud Cleo!

Mycket trevligt med dejt i skogen.

  

Jag inbillar mej ju att hon luktar gott, vilket hon inte alls gör.

Hörde hur mattarna funderade på hur vi kommer att uppföra oss i vår.

Cleo kommer ju också på lydilitykursen.

Fast matte tror att jag kommer att ha så mycket annat att göra att jag inte kommer

att ha tid med sånt som på bilden.

Begriper inte varför människorna gnällde, Cleo säjer inget så då anser jag att

jag kan göra så här. Att det slutade med onödigt koppel på mej är förstås en

annan sak.

Gick hem och vilade ett tag.

Det tar på krafterna att uppvakta Cleo.

Så skulle jag ut och åka.

Nästa dejt på gång.

  

Hamnade hos Nelly.

Hon klev upp från sin säng och gick ut och busade med mej.

Ihop med Nelly så uppför jag mej och det är bara bus.

Blev tyvärr bara skitbilder på oss tillsammans, suddiga eller så skymtar bara

två svansar eller nåt.

Hade i alla fall ett par trevliga timmar.

Kunde ha blivit en tredje dejt med Vilma som äger färghandeln i Malmköping.

Hon ser ut som Nelly, alltså väldigt snygg.

Men jag blev blåst, fick passa bilen istället.

Fast jag såg att hon fick av mitt godis.

Är ganska trött nu men ska ialla fall ta och besvara era kommnetarer och kika in

hos några av er. Blev inget av med det igår för matte la beslag på min dator.

Hon kan skaffa sej en egen tycker jag.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards