Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Tråkblogg

Av Sigge Svamphund - 24 november 2010 17:48

Här har det då inte hänt nåt av vikt och värde.

När jag gick ut sista gången igår kväll så höll jag på att blåsa bort.

Tur att jag hade onödiga kopplet för annars  hade jag antagligen försvunnit.

Var ett väldigt oväsen av vinden.

Imorse så stormade det också, men ingen otäck snö.

Matte behövde göra nåt i Malmköping så jag följde med dit.

Planen var att jag skulle gå en längre runda där.

Men alla gator var förvandlade till skridskobanor så till och med jag halkade.

Fick passa bilen medan matte fixade i stället.

Skogen var inte att tänka på idag, matte tvärvägrade med tanke på vinden.

Hon går för övrigt runt och tror att nu har alla skogens träd placerat sej över

Sörmlandsleden.

  

Närmaste jag kom skogen idag.

En bred stig här hemma som inte var skridskobana.

Ja, ja jag får väl vara glad för det lilla.

  

Min bra spabäck och jag tänkte men matte satte stopp.

Nähä, inget spaande när det blåser småjävlar.

Fattar ingenting, jag såg inga jävlar som blåste varken små eller stora.

  

Fick hålla till på vägen.

Men matte gillade inte det heller för det knakade oroväckande i träden.

  

Min närmaste sjö.

SUCK.......................det är bara att inse att badsäsongen är över.

Äcklig onödig is överallt, för att inte tala om hur det blåste.

Gick hem och slappade.

När jag skulle ut på eftermiddan hade otäcka snön börjat falla och nu vräker den

ner.

BLÄÄ..........

Hoppas att jag får en roligare dag imorgon.


 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 november 2010 20:20

Vilken tur att din matte ändå hade onödiga kopplet på dig då så du inte blåste bort, hade ju inte varit så kul varken för dig eller matten :(

Var nog tur att din matte inte lät dig göra nått spaande när det blåste så kallt, det hade kanske kunnat gå illa.

Här har också blåst små jävlar ute hela dagen och det är inte skönt alls :( Hoppas vi slipper det i morgon.

Hoppas du får en roligare dag i morgon :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Eva H

Eva H

24 november 2010 21:23

Vi hoppas också på en skojsigare morgondag för dig! Väderfolket verkar ju tro att det ska blåsa mindre då.
Vi håller HELT med matten om att inte gå i skogen när det knakar och brakar! Vi vill absolut inte höra att du fått nå't träd i skallen, och inte matten heller!!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

24 november 2010 22:26

Det är nog bara på kyrkans mark man inte behöver oroa sig för att träden ska blåsa ned på en. hihi. DÄR kan ni ju gå... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Wille

Wille

25 november 2010 02:11

Vad skoj att du kikade in en sväng. Hoppas du har det bra trots snöstorm och isvindar. Himla tur att du inte blåser bort. Ser att t o m du gett upp om badandet nu.
Ta hand om dig nu och matte med. Nospuss

http://willebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elba

25 november 2010 07:21

Det var sannerligen tur att matten hade koppel på dig, om du inte hade blåst åt vårt håll förstås. Då hade vi ju kunnat träffas :)
Fast här blåste det förstås inte så mycket, så då hade du kanske landat mitt på någonstans...

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

25 november 2010 19:15

Skridskobana på vägen, då vägrar vi att gå nej då håller vi oss i diket. Här är det bara kallt och det är bara lite snö men ingen och isen har knaprat i sig nästan hela Tandån, finns bara en pytteliten öppning kvar. Blåsväder har vi här med och då är det skönast att vara inne.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards