Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

En vanlig dag igen

Av Sigge Svamphund - 23 november 2010 18:00

Kan ju börja med en liten Adamrapport.

Han mår bra, äter utan problem och verkar inte ha ont heller.

Jätteskönt!

Jag har haft en ganska normal hunddag.

Matte är trött och vägrade att skjutsa mej till nån trevlig skog.

Fick hålla mej i hemmaskogarna istället, gick ju bra det också.

  

Började med att hitta en ljuvlig spabäck. Har inte spaat på ett par dagar så det var

väldigt välbehövligt.

Gäller att passa på innan onödiga isen lägger lock på alla.

  

Passerade ett hus där det ibalnd går att göra fynd.

Tyvärr var matte vaken just då så det blev inga fynd.

  

Jag syns som en svart fläck.

Försökte jobba, det finns faktiskt en massa svampar under snön.

Skitmatte vägrade komma och ta hand om svamparna.

  

Kottar är en bristvara just nu så jag hittade en bra pinne istället.

Föredrar ju kottar men när snön gömmer dom så får det bli pinne.

  

Efter en massa spaande så blir jag välidgt fin i pälsen.

Tror faktiskt att det är bra med isinpackningar.

Eller egentligen tror jag inte alls det, men det gäller att tänka positivt.

  

En del av er har ju hängt med i bloggen så ni minns säkert den vackra julgranen

som Kasper vann budgivningen om förra året.

Jag funderade på att ha en ny budgivning i år och tänkte fixa en bra gran.

Slet som bara den med en tilltänkt.

  

Misslyckades.

Blev bara dränkt i en massa snö.

Ja, ja det kommer säkert fler granar så kanske kan jag upprepa förra årets

succé.

  

Passerade huset där jag brukar fynda dunkar.

Fattar inte varför de dragit in dunkservicen.

Hittade bara en sönderrostad bil som hade en lika sönderrostad husvagn bak.

Fick inte lägga beslag på varken bil eller husvagn för matte.

Eftersom det verakr som om jag blir arbetslös nu så får jag väl ägna mina dagar

åt att fynda istället.

  

Syns dåligt men jag har efter nästan två timmar i skogen äntligen hittat den

numer så sällsynta grankotten.

Var väldigt rädd om den.

  

På väg hem så passerade jag mitt nya fyndställe.

Jag VILL HA ett långt svart rör!

Skitmatte vägrade låta mej ta det med mej.

Vaddå, det har legat där i minst ett par veckor alltså faller det under hittegods i

min värld.

Gick hem och slappade och väntade på snöstormen.

Den har fortfarande inte kommit.

Jo det stormar men snö har det till min och mattes stora lycka knappt kommit nån.

Matte fick ett mejl med en bild.....

  

Titta här så gulliga kossor är mot hundar sa hon.

Jag ser en stackars hund som håller på att slukas av ett vidrigt komonster!

Matte tror att jag ska fobiträna genom att titta på denna bild hundra gånger varje

och till slut inse att komonster är snälla och heter kossor.

Aldrig att jag går på det!

De är och förblir hundätande monster!!!!!




 
 
Rudi

Rudi

23 november 2010 18:33

Alltså, även om jag gillar kossor, så koslick betackar jag mig för! Jag fattar inte heller varför du nte får ta med det däe långa röret. Det är ju attans fint! Och helt klart övergivet i snöstormen. Åsså, är vi förstås glada över att Adam mår så bra!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

23 november 2010 19:06

Oj vad skoj att det går bra för Adam. Hoppas det fortsätter i positiv riktining. Och vi som blir beskyllda för att ha stora och långa tungor, nu ligger vi då i lä. En bra dag verkar du då iallafall ha haft med lite spa och sakletning.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Elba o Jenny

Elba o Jenny

23 november 2010 19:31

Vad skönt att Adam mår bra!
Det var tur att du hittade dig en kotte, dom blir nog svårare och svårare att finna framöver...

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

23 november 2010 19:43

Så härligt att lillkillen inte har ont och kan äta ok! Då kanske han "bara" får vänta lite med att lära sig vissla:) Vi hoppas på det.
Om du kombinerar att kika på bilden med att upprepa:"Kossan ÄR snäll! Den vill bara pussas!" så tror jag nästa sommar blir enklare för dig...

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Giah

Giah

23 november 2010 20:06

Hej Sigge :) Skönt att lilla Adam inte har ont och kan äta igen!!! Otäckt med olyckor!!!
Här har det blåst och snöat på tvären idag... Matte insåg att det var dags att inhandla vinterkängor som är varma och vattentäta så hon stack till stan...Hittade ett par toppenbra i första affären :) Så nu kan vi få gå i skogen även om det blir mycket snö :)Behövs bra skor när man har hund säger hon!!!
Nospussar Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Ludde

Ludde

23 november 2010 23:38

Låt inte lura dig av några komonsterbilder! I alla fall inte före adventspartyt. Ska bli kul att träffas då! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Buttons

Buttons

24 november 2010 00:59

oj vilken tunga, där hade jag nog halkat rätt i komonstermunnen i ett slick. Så bra att Adam mår bättre, du får ge honom en blötpuss då ni träffas..................pusspå svansen

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

24 november 2010 11:41

Jag är inte rädd för kossor, men om jag hade sett den där bilden INNAN jag mött kossor på riktigt, DÅ hade jag nog blivit rädd! Ser ju inte klok ut, den där tungan!!!!!! Den har tränats på mycket gräs...
Till och med jag börjar bli lite betänksam nu, inför spaande. Håller på att övergå till snöplöjning.
Du BORDE få låna ett övergivet rör! Självklart!
Att vi är glada över att Adam återhämtar sig så bra, ja det kunde du säkert räkna ut alldeles själv! :)

http://www.belof.se

 
Älsa o BollnäsTrollet

Älsa o BollnäsTrollet

24 november 2010 17:54

Nämen jösses stackars människovalpen Adam!!! Men vi ser att det börjar bli bättre iallafall!!! Men oj oj vad vi skulle vilja pussa på honom o önska att han snabbt som attan blir heeelt bra!!!
MäH får du fortfarande ge dej ut i spagroparna du??? Våran matte säger att det är på tok för kallt...vi tror vi ska smita till dej=)))
puss på snygga Sigge nosen:))

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

25 november 2010 19:12

Vi håller med din matte om att kossor är snälla och sen får man en massa smaskens från dem. Ost, smör, mjölk, fil, långfil, grädde så Sigge tänk på allt gottigt som kossorna består med, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards