Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Passat tråkhuset

Av Sigge Svamphund - 30 oktober 2010 17:47

Ludde tror ju att jag har en massa skoj varje dag.

Har jag inte alls.

Ta som idag..........

Anade oråd imorse när min morgontoalett blev en runda på en timme.

Mycket riktigt hann inte vara hemma så länge innan matte upplyste om att jag skulle passa tråkhuset.

Visst jag hade jobb med att leta efter en massa gömd korv, sen hade jag bara tråkigt.

Fast hon kom ju tillbaka igen.

Då skulle jag ut.

  

Passerade hos Pasco och förväntade mej att han skulle komma ut.

För en gångs skull hade jag tur.

Våra mattar hade visst träffast utan oss och gjort upp om nån runda så han kom ut.

  

Tog vägen till min badudde.

Mycket bra eftersom jag inte varit där på ett tag. Efter passa tråkhusettimmarna

så hade jag dessutom massor med energi.

  

Ingen onödig is i sikte så jag passade självklart på att bada massor.

  

Pasco är lite mer åt badkrukehållet men han doppade i alla fall tassarna.

   

Var väldigt gott om bra pinnar på badudden idag.

Bara det att jag och Pasco alltid ska ha samma pinne.

Men jag är idiotsnabb så han har inte en chans att hinna med mej.

   

Fast här gick pinnen i flera delar när den landade så vi fick varsin, men det

var bara ett par minuter för sen hade Pasco tappat bort den han hade. 

  

Med hjälp av sin matte så tillverkade han en ny.

Jag bara väntar på att den ska bli klar.

  

Skitkompis!

Han har inte en tanke på att ge bort den till mej!!!!

Tröstade mej med mera bad istället.

  

På väg hemåt och han bär fortfarande runt på den.

Men så....................

  

Han blev upptagen med nåt hundgöromål och då såg jag min chans.

Pinnen blev min!

Hade tänkt ägna mej åt lite trevligt bus på Pascos tomt efter promenaden.

Men tråkmatte påstod att hon var hungrig och att vi skulle hem.

Fullkomligt ondigt, jag kunde ha bjudit henne på ett par av mina Frolic eller så.

Otacksam människa som vägrar äta såna!

Blev alltså inget mer busande.

Men imorgon ska jag visst få dejta hörde jag.

Slipper i alla fall tråkjobbet passa huset.

 
 
Marie

Marie

30 oktober 2010 18:48

Va??? Vill hon inte Frolic??? Där som enligt reklamen ingår färskt kött... Kräsen är allt vad hon är din matte!!!

Marie & Leo

http://www.marieofsweden.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

30 oktober 2010 18:49

Ja vi har också fått passa huset idag. Våran människor har roat sig med att trängas på IKEA. Matte sa när hon kom hem, aldrig mer en löningshelg. Vilken snålis som inte ville dela med sig av pinnen. Rätt att du tog den.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

30 oktober 2010 23:33

Vadå passa tråkhuset? Det var ju bara en liten stund! Sen hade du ju hur kul som helst med både kompis och bad, för att inte tala om alla pinnar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

31 oktober 2010 00:59

Och det där är vad du kallar trist dag????
TUR att du inte behövt uppleva MIN då!!!
Men i morgon blir det visst skogen för mig också. Och då ska jag också få bada, minsann!

Om hon nu nobbar Frolic så kanske du ska försöka låta henne få smaska en stund på ett grisöra? Sen kan ju du ta över det, när du tycker att hon har fått njuta tillräckligt!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

1 november 2010 16:01

Du snackar om tråkiga dagar, här skulle du få se på vad tråkigt vi kan ha. Fast det kan vara alldeles perfekta dag oxå. Är nog så i alla hundfamiljer, lite tråkigt uppvägs av mycket roligt, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
lionel eli

lionel eli

24 maj 2017 13:03

Detta är mitt vittnesbörd om det goda arbetet hos en man som hjälpte mig .. Mitt namn är Lionel Eli. Mitt liv är tillbaka !!! Efter 2 års äktenskap lämnade min man mig med våra tre barn. Jag kände mig som om mitt liv var på väg att sluta och föll iväg. Tack vare en stavningskastare heter Dr Iiskolo som jag träffade online. På en trogen dag, när jag surfar på internet, letade jag efter en bra stavningskastare som kan lösa mina problem. Jag kom över serier av vittnesmål om denna speciella stavningskastare. Vissa människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade
Att han återställer livmodern, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och så vidare. Det var ett särskilt vittnesbörd jag såg, det handlade om en kvinna som kallades nåd, hon vittnade om hur Dr Sakpana tog tillbaka sin Ex älskare på mindre än 72 timmar och i slutet av sitt vittnesbörd gav hon Dr Iiskolo e-postadress. Efter att ha läst alla dessa beslutade jag att ge Dr Iiskolo ett försök. Jag kontaktade honom med sin via e-postadress och förklarade mitt problem för honom. På bara 3 dagar kom min man tillbaka till mig. Vi löste våra problem, och vi är ännu lyckligare än tidigare. Dr Isikolo är verkligen en begåvad och begåvad man och jag kommer inte att sluta publicera honom eftersom han är en underbar Dr ... Om du har ett problem och du letar efter en riktig och äkta stavfel för att lösa det problemet för dig. Prova Dr Iiskolo idag, han kan vara svaret på ditt problem. Här är hans kontakt: isikolosolutionhome@gmail.com Tack än en gång Dr Iiskolo. Kontakta honom för följande:
(1) Om du vill ha din ex tillbaka.
(2) om du alltid har dåliga drömmar
(3) Du vill vara befordrad på ditt kontor.
(4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
(5) Om du vill ha ett barn.
(6) [Du vill vara rik.
(7) Du vill knyta din man / fru för att vara din för evigt.
(8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(9) Om du vill stoppa din skilsmässa
10) Hjälp att föra människor ur fängelset
(11) Äktenskapsstavar
(12) Miracle Spells
(13) Skönhetstjänster
(14) PROPHECY CHARM
(15) Sevärdheter Spells
(16) Evil Eye Spells
(17) Kissing Spell
(18) Ta bort sjukdomar
(19) VÄLJNINGSPELAR
(20) SUCCESS IN EXAMS SPELLS
(21) Charm för att få vem att älska dig.
Kontakta honom idag på: isikolosolutionhome@gmail.com eller ring eller whatsapp honom hans direktlinje +2348133261196

http://julian22424.wordpress.com

 
Ingen bild

gloria alice

5 juli 2017 12:33

Necesita ayuda para resolver su problema de infertilidad o para quedar embarazada? Contacte al baba eromosele home de la solución en este email (babaeromosele12345@gmail.com) ¡Soy de los EEUU, he estado intentando por 5 años para conseguir embarazada y la ayuda necesitó! He estado yendo a los doctores pero todavía nada. El doctor dijo que yo y mi esposo estamos bien y no sé a dónde más dirigirnos. Hasta que un día mi amigo me presenta a este gran lanzador de hechizos que la ayudó a recuperar a su marido perdido con un hechizo de amor y también la hizo embarazada, así que decidí contactar a este lanzador de hechizos baba eromosele en su correo electrónico ((babaeromosele12345@gmail.com) después de la interacción con él me instruyó sobre qué hacer, después de que entonces debería tener relaciones sexuales con el mi marido o cualquier hombre que amo en este mundo, y lo hice así, dentro de los próximos meses fui a un chequeo y Mi médico me confirmó que estoy 2 semanas embarazada de dos bebés. ¡¡Estoy tan feliz!! Si usted también necesita ayuda para quedar embarazada o necesita su ex volver por favor póngase en contacto con su dirección de correo electrónico: (babaeromosele12345@gmail.com o llame o whatsapp él su línea directa +2347037137208

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards