Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Alldeles vanlig dag

Av Sigge Svamphund - 29 oktober 2010 18:00

Börjar väl med gårdagens bildgåta.

Alla som gissade hade fel!!!!!

Rester av tjärdal av ett av förslagen.

  

Så här ser en tjärdal ut.

Just denna finns i Skottvång.

Kolmilerester var också ett förslag.

Fel det också.

Kolbottnar finns det gott om i skogarna.

Oftast så känns de igen på en ringformad upphöjning som är rester av stybbringen.

  

Ibland så avslöjas resterna så här.

Detta är en rotvälta där kol följt med från marken.

  

Rätt svar är LINGROP.

Det är vår hembygdsförening som lagt ner ett jättejobb på torpgrundsinventering

och informativa skyltar om vad olika rester varit och vilka som en gång bodde i de

sen länge försvunna torpen.

Men över till min dag.

En alldeles högst vanlig hunddag utan gröna män, ilskna hundar, pajade kontakter

och annat krafs.

Blev skjutsad till en bra skog där jag har ett par sjöar.

Inledde med lite spaande och bad i den ena sjön.

  

Blev mycket jobbande, för idag passade det helt plötsligt matte att plocka

svamp.

Mänskligheten är underlig, ena dagen ska det inte plockas och sen ska det plockas.

Varför har de så svårt att bestämma sej?

  

Var tvungen att göra en städinsats efter slarviga matte också.

Hon ska inte kasta bananskal i mina skogar!

Har diskuterat detta förut med henne, ska vara ordning i skogen och bananskal

har inte där att göra.

  

Här har jag hittat min lilla spagrop som jag använder för nosinpackningar.

Mycket välgörande med gammalt vatten gödslat med ruttna växtdelar.

  

Passerade huset långt bort i skogen.

Jag finns inne i busken för där fanns det ett fynd.

  

Dagen är räddad!

I busken fanns det en underbar tunna, så gissa vad jag gjorde både länge

och väl?

Gäller att passa på när det finns tunna att tillgå.

Fick tyvärr inte hålla på så länge som jag önskade utan släpades iväg.

Jobbade lite mer naturligtvis.

  

På väg tillbaka till min bil.

Men jag har viktiga saker att göra först.

  

Bada i sjö nummer två.

Ingen onödig is som hindrade mej heller. Den har troligen dött av värmeslag.

Simmade självklart mycket, för jag litar inte på onödiga isen.

Rätt som det är så invaderar den väl alla mina vatten igen.

  

Av bad får jag energi.

Här har jag precis tagit paus i tillverkningen av flis.

Tänkte ge mej in i den branchen när svampen tar slut.

Så det är bara att säja till om ni behöver sånt att elda med, kostar några grisöron.

Var hemma och slappade några timmar innan det var dahs för eftermiddagsrundan.

Den ägnade jag åt att dejta.

Först träffade jag min schäferbrud Bella.

Mycket trevligt, vi hade en hel del skoj bus.

Efter att att skilts från henne så hann jag inte så långt innan jag träffade

Jolina.

Väldigt trevligt det också.

Två brudar på raken, men typiskt att skitmatte lämnat kameran hemma.

Den ska alltid vara med för jag kan ju träffa snygga brudar eller nåt annat som

jag behöver bildbevis på.

Får väl dressera matte bättre helt enkelt.



 
 
Eva H

Eva H

29 oktober 2010 21:26

Måste först bara säga att du höll på att fixa TOTAL KATASTROF här med din kommentar hos oss! "spis i kylen" höll på att innebära frustande av skratt över tangentbord, innebärande dränkande av det samma eftersom jag hade dryck i munnen, alt. sättande i halsen av samma dryck!!!
Men jösses! STACKARS dig med så'n matte!!!!
Tycker du verkar haft en trevlig dag! Alldeles vanliga sådana är definitivt inte att förakta!
Och du - säg åt matte att kolla dagens blogg!Där visas vad som var i kylen... INTE ENS LIKT EN SPIS!!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

29 oktober 2010 23:51

Va? Tunnor och brudar!!! Jag får va glad om vi går en promenad och jag möter en tvåbening. Verkar som om alla jobbar nu. Hoppas det blir bättre i helgen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

30 oktober 2010 01:04

Tjena Sigge. Du verkar ju att ha det helt perfekt med brudar och tunnor och spa.
Själv hittade jag en pytteliten spagrop idag, men imorgon skall jag åka till Borås och träffa brudarna och där finns stora spagropar och Stella känner till dem alla :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

1 november 2010 14:26

Du skulle hört va min husse skrattade när matte läste om ditt fynd i skogen så var bara tvungen att se vad du hittat. Mina tvåbeningar gillar att läsa om va du haft för dig, så det är enkelt att hälsa på hos dig.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
we

we

7 november 2010 22:42

Intressant blogg, läsvärd

http://www.nogg.se/startPage.asp?idHomepage=118819

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards