Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 september 2010

Av Sigge Svamphund - 29 september 2010 17:48

Haft en hård jobbardag.

Visste ju att jag skulle träffa en av mina bästa människovänner och att det

väntade svamphundsjobb.

Åkte till Malmköping och träffade henne, sen fortsatte vi med min bil till mitt

superbra ställe med Svart trumpetsvamp.

Fast det är ju där komonstren bott hela sommaren.

Kändes ganska ororligt att passera hagarna, men matte envisas med att de har flyttat hem till sitt monsterhus.

Litar inte alls på det.

  

Jag jobbar för fullt och har visat Helén en massa svamp.

Slet hårt länge med all svart trumpet överallt.

   

Så kom jag till första sjön.

Med tanke på att jag inte badat sen i fredags så blev det väldgt mycket sånt. 

  

Efter hundra bad så var det dags för fika.

Åt upp ett par av mina mackor och bjöds på smarriga kakor av Helén.

Energi behövs när man jobbar så hårt som jag.

Sen efter fikat så fortsatte jobbet.

Jag gjorde ett mycket bra fynd.

  

En snygg ljusblå flaska.

Påsen som syns innehåller min korv.

Tyvärr ingen kort datumkorv, så det var mindre bitar i dag och lite snålare tilldelning.

  

Gick utmärkt att använda flaskan som markering när jag hittade svamp.

Fast matte hade bara väldigt skoj åt att jag hade så kul med en schampooflaska.

Hörde att det var tur att jag inte visste vilken sorts flaska jag hittat.

Visste jag visst!

Men eftersom den var tom var den ofarlig, ingen risk att jag skulle råka ut för

tortyr med stinkande schampoo.

  

Men här blev det problem.

Jag markerade svamp och la flaskan där.

Då trillade den ner under stenarna.

Jag kämpade verkligen, men fick inte upp den, var tvungen att be matte om hjälp.

  

Hade en massa skoj med den i bäcken också.

Fulla schampooflaskor är vidirga, men tomma är väldigt skoj.

Fortsatte att jobba mej fram till andra sjön.

  

Några tusen simturer ihop med flaskan blev det.

Var frost i morse så vem vet när onödiga isen helt plötsligt hindrar mina bad.

  

Eländiga människor!

De sitter och fikar igen, jag har ätit upp alla mina mackor och tycker att de ska se

till att jag har saker att simma efter.

Men de bara fikar och ägnar sej åt mänskligt tråkprat.

Tänkte låna en mobil och ringa Hundombudsmannen, men då blev det några bad till.

Gick genom en monsterhage tillbaka till min bil, såg inga monster.

Matte tänkte inte ta nån skrytbild på mej idag.

Men jag hade andra åsikter.

Satte mej där de brukar tas och väntade.

  

Blev alltså en skrytbild.

Ni kan ju tro att jag överdriver eller så annars.

Förövrigt har matte räknat och med dagens skörd har jag nosat upp 263 liter

svart trumpetsvamp i år.

Hörde nåt om att nu räcker det, nu ska vi inte plocka mer sån. Ja,ja det ska vi nog

bli fler om.

Blev ett antal timmar i skogen, så jag var ganska trött.

Vet att jag ska träffa Helén igen på lördag för ny svampjakt.

I morgon ska jag visst dejta, låter mycket trevligt.

Blir nog dåligt med besök hos er andra i kväll.

Jag måste skriva klart en sak om mitt svamphundsjobb till en hundtidning.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards