Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Mycket att göra

Av Sigge Svamphund - 27 september 2010 18:43

Har varit en hård dag.

Började med min vanliga skogsrunda.

Gick en väg som det var ganska länge sen jag gick.

Självklart jobbade jag massor som svamphund.

  

Hittade en av mina gömda dunkar.

Väldigt länge sen jag roade mej med just den.

  

Använde den i en bra spabäck också.

  

Men jag övergav den när jag hittade min stora dunk.

Var flera veckor sen jag gömde den, men ingen hade hittat den och tagit den för

mej.

  

Trodde jag skulle bada med den i min nästansjö Pilati sjö.

Men där är vattnet fortfarande stulet och bara en massa gräs.

Gömde dunken igen så jag kan använda den nästa gång.

Fast matte säjer att nu kanske det dröjer väldigt länge innan vi går den vägen.

Ska vi allt bli två om!

  

Dagens outfit.

Snygga frön (sitter som berget i pälsen) och en tuss mossa i mungipan.

Alla ser väl att jag är en hårt arbetande skoghund?

  

På väg till skogen så köpte matte korv som hade kort datum.

Alltså behövde den gå åt.

Åt ju mycket medan jag hobbade som svamphund.

Men denna extremt suddiga bild visar mej när jag APPORTERAR korv!!!!!!

Var hemskt länge sen jag tränade på det, är ju så mycket jobb.

Men eftersom korven skulle ätas upp så tyckte matte att jag skulle träna.

Klarade det utan problem!

Förövrigt så har väl all korv alltid kort datum eller?????

  

Här sitter jag bara och ser snygg ut.

Tänkte att det kanske skulle komma nån snygg tik och vandra på min

Sörmlandsledsetapp.

Gjorde det inte tyvärr.

Sen åkte jag vidare till Eskilstuna,

Skulle hälsa på mattes nyopererade mamma.

Hon bara satt på en stol med ena foten i gips, men hon bjöd mej på lunch.

  

Serverades mycket god korvgryta.

Sov ett tag under köksbordet innan det var dags att åka vidare.

Passade bilen en stund medan matte fixade nåt.

Sen var det människovalparna som gällde.

  

Som vanligt en massa skoj bus med Oliver.

Fast han försökte skylla på mej när han gjorde otillåtna saker.

Vi var på hans rum med stängd dörr.

Människor tror ju alltid att det pågår "fel" saker när dörrar är stängda.

Oliver kastade klossar över hela sitt rum och när matte frågade vad han höll på

med så talade han om att det var jag som kastade klossar på honom!!!!!

  

Marcus skulle klippa håret.

Jaha, sa matte när hon såg detta.

Nu blir det inga fler barnbarn, med hänvsining till frisyren.,

Fast allt hår försvann visst till slut.

  

Adam han visade husliga talanger genom att plocka disk.

Han har lärt sej att säja mitt namn nu så det går framåt.

Så var det dags att åka hem efter att ha kollat båda släktens sjuklingar.

På väg hem så stannade matte vid nåt som heter Bokbuss.

Jag är oftast hemma och passar huset när hon åker till den för att låna böcker

Nu vet jag minsann vad hon gör!

Satt en stor schäfer och passade bokbussen.

Han blev alldeles överlycklig när matte kom.

Inte nog med det, han fick sista kort datumkorven!!

Hm, hon säjer att hon åker och lånar böcker och egentligen håller hon på och

ger bort mitt godis till en annan hund!

 
 
Rudi

Rudi

27 september 2010 19:54

Haha, den schäfern har matte träffat massor av gånger. Den är snäll och förtjänade nog din sista korv! Matten satt ju in den där Bokbussen nästan varje dag i 29 år så hon har koll på hundarna som lånar. Bra att du också kan apportera korv nu, så kan vi ge oss ut på cirkusturné och visa upp det, eller hur?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

27 september 2010 20:46

Jag tror nog att du ätit korv och annat gottigt så du klarar dig, schäfern behövde nog den bättre än du. Fast nog är det lite kymigt när man ser att matte matar en annan jycke, det tycker jag med. Du får hälsa till sjuklingarna att de kryar på sig.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

27 september 2010 21:32

Blir lite kluven när jag läser om korven med kort datum. Svamphundar borde bara få purfärska fina korvar. Fast å andra sidan måste ju matten ge dig all korv mycket snabbare, och det är ju bra. Sen kanske den var billigare också så hon kunde köpa dubbelt så mycket. Till och med så det räckte till bokschäfern... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

28 september 2010 02:05

TVÅ dunkar till och med!
Du Sigge, Oliver verkar allt vara en riktig liten luring! ;)
Men kul har ni, för han kastade väl inte på DEJ?
Matte har fått din mattes mail, men orkar inte svara nu. Och i morgon kommer Mollie.
Men hon ska nog klara att hitta, på torsdag.

Jaså, shäfern fick din korv. Nåja, du fick ju också en. Eller var den bara till att apportera med? För i så fall.... :(
Nä, jag känner allt din matte - du fick äta den också, det är jag säker på!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Eva H

Eva H

28 september 2010 08:39

Vi är i djup chock!!!
Ge bort DIN korv?!?!?!?!
Vad har du för matte egentligen?
Här ger matte ibland (ganska ofta för Simon tigger så) torrt hundgodis till siam-teamet - men KORV?? NÄÄÄ, det vore att gå över alla gränser!
Jesper o Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards