Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Sigge Svamphund - 14 september 2010 18:41

Dagen började som vanligt.

Träffade min cairnterrierbrud Dolly på morgonrundan så vi hade sällskap.

Skitmatte hade självklart kameran hemma.

Sen slappade jag en stund innan det var dags för skogen.

  

Blev skjutsad till Vithajssjön.

Bra för jag hade inte varit där på ett par veckor.

Måste ju ha ständig och regelbunden kontroll på mina skogar.

  

Här är jag på gång att ta dagens första dopp i den sjön.

Blev många från alla mina bra badplatser.

  

Matte var mycket mer intresserad av att de här håller på och mognar.

Det är tranbär, så såna ska det plockas framöver.

Sen var det jobbardags.

  

Såna här trattkantareller fanns det mycket som gått från valpstadiet till

plockstorlek.

Bra sa matte, vi plockar såna idag.

  

Detta är perfekt miljö för dom.

Gammal mossig granskog.

Jag jobbade hårt och hittade massor. Lyckades av bara farten hitta en massa svarta trumpetsvampar på ett nytt ställe också.

När korgen var halvfull så tyckte matte att det räckte och att vi kunde gå

tillbaka.

Dumheter!

Korgen ska vara full.

  

Jag hittade ett alldeles nytt ställe med såna här rödgula trumpetsvampar.

Fanns hur mycket som helst med stora såna och massor med valpar på gång.

  

Så där nu börjar jag känna mej nöjd med dagens svamphundsjobb.

Fast jag hittade ännu mer sen.

Jag har verkligen hårda tider nu.

  

Vad säjs om dagens nosutsmyckning?

Tyvärr placerade jag lövet lite fel för det satt ivägen på näsborren.

  

Min bra spagrop innehåller för lite vatten. Jag brukar simma i den, men det gick

inte idag.

Så var det dags att åka hem.

Var bara hemma ett tag innan det var dags att åka till Eskilstuna och fixa

prylen till min bil.

  

Medan matte köpte (svindyra) bulten så passade jag på att fundera på det

där med körkort. Satte mej i förarstolen och kollade av viktiga saker.

Åkte självklart tillbaka till baksätet när hon kom.

Så hämtade vi mattes mamma, åkte till Marcus och mattes mamma fick tillbaka sin bil.

Nu skulle ju bulten dit så min bil skulle komma hem igen.

Men.........................

Tro nu inte att det var rätt inte.

Nädå, självklart hade stället som börjar på Meko och slutar på nomen levererat fel.

Blev att ringa mattes snälla mamma som kom med sin bil.

Åkte till skitfirman (matte ska aldrig mer handla där) för att få veta att hon fått

grejer till bromsoket FRAM fast hon beställt till BAK.

Till bak hade de inte och kunde inte ta hem.

Blev att åka till märkesverkstan,

Nu trodde matte att det skulle bli svindyrt.

Skitfirman tog 200 för fel bult men märkesverkstan ska ha 40 kr för rätt bult!!!!

Ska hämta den på torsdag.

Alltså åker jag runt i mattes mammas bil fortfarande.

Tillbaka hemma så la jag mej och slappade.

Matte hann svälja sista tuggan mat när telefonen ringde.

Pascos människor stod ett par kilometer utanför vårt samhälle med trasig bil.

Jag fick alltså passa huset medan matte åkte och hämtade dom så de kom hem.

Matte är trött och jag är trött och massor med svamp ska det fixas med.

Men ska försöka att titta in hos en del av er.

Jag är inte stöddig, det är bara så himla mycket just nu och då är det svårt att

hinna in till er andra.







Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards