Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Sigge Svamphund - 12 september 2010 20:12

I dag skulle det vara en lugn dag bestämde matte.

Men skogen måste jag ju till för min motion och en del jobb.

Blev skjutsad till Krokodilsjöskogen.

Började med en del svamphundsjobb, börjar finnas ganska mycket stora

trattkantareller nu.

  

Men det måste komma hälsovådligt regn.

På en del ställen är de alldeles grå av torkan.

  

Min spabäck behöver också en massa vatten.

Just nu är den alldeles värdelös.

Jobbade lite mer istället.

  

Här var det ännu värre, inte en droppe fanns det kvar.

Jag behöver faktiskt sköta min päls!!!!!

På väg mot min bra bäck så jobbade jag en del.

Mycket kantareller fanns det och en del trattkantareller.

Så försvann jag och matte trodde att jag gått till bäcken.

Hade jag inte alls jag jobbade.

  

Fick sitta och vänta ganska länge innan matte såg var jag var.

Det är bara en liten bråkdel av alla svarta trumpetsvampar jag hittat som syns på

bilden.

De här borde även Kaspers matte se.

Normalt så brukar jag ju plocka en svamp och gå och visa matte när hon inte ser

vad jag gör.

Men trumpetsvampar och kantareller är alldeles för svårplockade om man är hund.

Håller mej till kantareller. soppar, fjällskivlingar och sånt.

Matte plockade och plockade medan jag letade upp ännu mer.

  

Kollade bäcken men den behöver mer vatten.

Blev ungefär bara blöta tassarna.

Så jobbade jag mera.

Matte hade tänkt ut en bra runda men.............

  

Inte ens halvvägs och korgen ser ut så här.

Bara att vända tillbaka.

Det var nu jag höll på att förlora jobbet.

Matte upplyste om att jag just där och då var arbetslös och förbjuden att jobba.

Inte alls, jag gillar ju mitt svamphundsjobb.

Mera kantareller, mera trattkantareller osv.

Hörde att jag skulle få sparken med omedelbar verkan om jag inte slutade jobba.

Korgen var överfull och tillslut plockade matte i påsar avsedda för mina

större naturbehov.

  

Blev uppmanad att istället för svamp ägna mej åt bad.

Vadå, jag har väl simultanförmåga.

Markerade en blomkålssvamp innan jag kastade mej i sjön.

För övrigt så borde matte se till att ta med mer att plocka i så jag kan jobba

så mycket jag vill.

Det är hennes ansvar att se till att allt jag markerar kommer med hem.

Hemma från skogen så rensade matte svamp medan jag slappade.

Var ute på en händelselös eftermiddagsrunda.

Så skulle det åkas till min bil i Eskilstuna.

  

Fyra bilmekaniker i varierande åldrar var engagerade i min bil.

Fast Oliver övergick till att busa med mej.

I alla fall så har min bil tappat en bult som ska hålla fast bromsoket.

Den ska ha två men har just nu bara en.

I morgon ska matte ringa div skrotar och försöka få tag på rätt bult.

Då ska bilen hem också och hennes mamma ska få tillbaka sin.

Håll tassar och tummar för att det går att få tag på rätt bult.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards