Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Sigge Svamphund - 6 september 2010 19:37

Lång och upptagen dag har det varit.

Visste att jag skulle besöka Kasper idag.

Men på väg dit så väntade jobb.

En skog skulle kollas och jag jobbade väldigt hårt.

  

En del av all svamp som jag lyckades nosa upp idag.

Har bilder på ett par ovanliga men de får ni se imorgon för det blir så mycket

bilder i alla fall idag.

Så åkte jag vidare mot Kasper.

Matte lät bli att köra vilse men lyckades tappa bort mej och bilen.

I Gnesta så stannade hon vid en affär för att köpa nåt till Kasper.

Alla som känner matte vet ju att hon inte ska vistas på såna ställen.

In i affären och fixade det hon skulle.

Ut igen för att upptäcka att på fem minuter så hade nån stulit bilen med mej i.

Bara det att omgivningarna var helt annorlunda också.

Det fanns alltså två ingångar till affären och matte tog den andra på väg ut. Det räckte för att hon skulle tappa bort sej.

Ja,ja runt hörnet så fanns ju jag och bilen.

  

Mottagningskommitén hos Kasper, hans katt Petrus.

Matte blir alldeles nostalgisk av att se honom för han är så lik gamla Penny som

dog i mars.

  

Kasper kom ut och hälsade och blev så glad av att träffa mej.

  

Detta kallar jag motttagande.

Fanns en mycket skoj vattenkanna hos Kasper.

  

En söt tik kom förbi på vägen.

Men jag var upptagen med vattenkannan så Kasper fick dejta henne på egen tass.

Sen var vi inne hos Kasper ett tag.

Människorna åt mat och jag och Kasper smaskig korv.

Sen var det dags att inspektera viktiga omgivningar.

Förra gången jag hälsade på Kasper så var det ju vinter och en massa snö.

  

Kasper jobbar som guide och visar vägen till viktiga ställen.

  

Vi kom till en av hans sjöar.

Kasper har precis visat en bra badplats.

  

Mycket simvänlig sjö.

Är ju ett  av alla mina viktiga jobb att provsimma alla sjaör jag hittar.

  

Självklart så badade vi en massa tillsammans också från många olika bra

badplatser.

  

Visst är den vacker sjön.

  

Kasper förevisade spagropar också. Fast just denna hade jag faktiskt inte riktigt

tid att bry mej om.

  

Testade en annan en snabbis.

Fullt godkänd.

  

Kasper har talat om att han har nåt mer intressant att visa om jag hänger på.

Så klart jag gjorde.

  

Han hade minsann en sjö till som jag provsimmade och godkände.

Mycket bra badsjö.

  

Här använder Kasper blåbärsriset som handduk efter ett bad.

  

Jag var fullt upptagen med att försöka få Kaspers matte att begripa att hon

skulle kasta pinnen ut i sjön.

Fattar inte varför människor alltid är så tröga vad det gäller pinnkastning.

Efter sjöar, spa och andra viktiga hundgöromål så gick vi hem till Kasper.

Människorna drack kaffe och vi åt korv igen.

Sen var det dags för mej och matte att åka hem igen.

Jag fick presenter av Kasper.

En skoj pipleksak och ett smarrigt ben.

Ni vet sånt där ben som han inte får äta på mattan.

Nu är jag väldigt trött och ska vila.

Imorgon väntar visst linginplockning.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards