Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Sigge Svamphund - 2 september 2010 18:21

Kan väl säja så här, att det har inte riktigt varit mattes dag idag.

Allt började som vanligt.

Morgontoalett, en stunds slappande och sen skulle jag på min vanliga skogsrunda.

Åkte till den bra skogen med flera sjöar och chans till tunnrullning.

  

Första sjön och jag är på gång att kasta mej i för några simturer.

Doppen i nästansjön igår räknar jag inte riktigt så jag hade mycket att ta igen.

  

Som sagt mycket bada blev det från många olika badplatser.

Sen jobbade jag hårt.

Hittade massor med svart trumpetsvamp idag igen.

  

Långt bort i skogen så lyckades jag fynda en urgammal boll.

Undrar hur den hade hamnat där?

I alla fall så hade jag väldigt mycket skoj tillsammans med den.

Varje gång jag markerade svamp så ville jag ha den som belöning.

  

Testade att bada med den och det gick också alldeles utmärkt.

  

Det är rejäl storlek på kantarellerna på en del ställen.

Matte hade planer på att vi skulle gå till en myr långt bort och titta efter

rödgul trumpetsvamp.

Men .......................

  

Innan vi var ens halvvägs dit så såg korgen ut så här.

Så den där myren får allt vänta till nästa gång.

  

Även en svamphund måste ju koppla av ibland.

Här har jag fått syn på nåt trevligt.

  

Tunnan!!!!!

Rullade massor med den.

Tunnrullning ger ny energi så sen kunde jag fortsätta med mitt jobbande.

Bara för att jag hittade tunnan så lyckades jag slarva bort min fyndade boll.

Men den hittar jag säkert nästa gång.

  

Visst är den söt?

En alldeles hjärtformad Karl Johan.

Med överfull svampkorg så var det bara att gå tillbaka till min bil.

Fast på väg dit så badade jag massor i andra sjön (ni vet den där matte badade

med kameran).

Väl vid min bil så hoppade jag in, matte bytte från stövlar till skor och så

åkte vi.

Efter knappt hundra meter så lät det konstigt och matte såg nåt i backspegeln.

  

Lugn och fin matte eller högljutt svärande halvgalen matte.

Vilket alternativ tror ni är rätt?

Den senila klantmänniskan hade åkt med svampkorgen på biltaket!!!!!

Mattes enda tanke var svampkorgen som hon är rädd om.

Men den hade klarta sej utan minsta skråma.

Att svampen ligger utspridd över vägen gör detsamma, det finns ny i skogen.

Korgen, svampkniv och sånt räddades.

Så åkte vi igen,

Efter nån kilometer så började det låta illa om min bil när matte bromsade.

Enligt en granne som hörde hur det lät när vi kom hem så vill nog bilen ha nya

bromsbelägg.

I alla fall så ska hans son titta i morgon vad det är som behöver bytas.

Begriper inte varför matte kallar min bil för bil&%¤#/&% just nu.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards