Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Sigge Svamphund - 26 augusti 2010 17:42

Jag överlevde alla gårdagens regnskador.

Men bra mådde jag absolut inte av dom.

Idag så har det i alla fall låtit bli att komma en massa hälsovådligt regn.

Skulle som vanligt till skogen och jobba.

Blev skjutsad till Sagostigen för matte tyckte att vi skulle titta till vår

Sörmlandsledsetapp som börjar där.

Mycket bra för det var ett tag sen jag var där och min älskade bäck behövde

säkert skötas om igen.

Hann bara sätta tassarna i skogen så var det dags att jobba som svamphund.

Jobbade mej fram till bäcken.

  

Skit med bäcken igen.

Alldeles för lite vatten, misstänkte att Bäver roat sej vid bäckens inlopp.

Ägnade mej åt vanliga hundgöromål istället och en massa jobb.

  

Som detta, har precis hittat en Blomkålssvamp.

Så blev det en massa svart trumpetsvamp, kantareller och några Karl Johan.

  

Kan ju inte bara jobba så medan matte kollade den där gästboken för att se

om det varit några vandrare så ägnade jag mej åt underbart lerigt spa.

Perfekt för pälsen.

  

Hade sån tur att jag kom till sjön också.

Blev inga bad igår så det tog jag igen ordentligt idag.

Mycket jobb också för det fanns massor med kantareller där.

  

Mindre roligt.

Vår andra Sörmlandsledsetapp följer en skogsväg en bit.

I våras så var alla markeringsstolpar sönderkörda så jag och matte satte dit nya.

Nu ser de ut så här igen!!!!!!

Undrar vem eller vilka som anser att vandrare inte behöver veta var leden går?

Blir alltså en massa onödigt jobb igen för att någon/några inte kan visa hänsyn.

  

På väg tillbaka från sjön så hittade jag tunnan i skogen.

Perfekt avkoppling eftersom jag jobbat så hårt.

Rullade mycket tunna.

  

Dagens skörd som matte tyckte var alldeles lagom.

Hörde nåt om att svampen ska rensas också och ha annat att göra.

Kunde hon väl tycka då............

  

Jag hittade en blomkålssvamp till.

Dubbelt så stor som den förra.

Matte stönade och funderade på hur vi skulle få den med oss.

Dags att hon lär sej att ha reservsvampkorgen med från och med nu.

  

Det blev fullt i korgen!!

Dessutom blev den väldigt tung och jag förbjöds att ens tänka tanken på att

jobba mer på väg tillbaka till bilen.

När jag nästan var vid Sagostigen så fick jag onödigt koppel.

Går en massa får i en hage där, jag bryr mej inte men matte anser att jag ska

ha kopplet så jag inte får för mej nåt.

Skulle lukta på nåt när staketet anföll!!!!!!

Opålitliga staket, ont gjorde det, rädd blev jag också och tjöt i högan sky.

Ska hålla mej långt bort från elaka elstängsel!

Har varit med om det en gång förut men hade glömt hur otrevligt det är.

Hemma igen så hade posten kommit.

  

Här är kioskvältarartikeln.

Imorgon finns den i affärerna.

Josés matte hade skrivit jättebra om mej.

I faktarutan hade hon tagit upp mina viktiga intressen som svamp, bad, spaa och

snygga tikar.

Dessutom är adressen hit medtagen.

Så ringde telefonen.

Människovalpen Oliver som talade om att han längtade efter mej och matte så

han tyckte att vi skulle komma till honom i Bulgarien.

Matte förklarade att det kunde vi inte, men vi kommer till honom när de är

hemma igen.

Tur att det i alla fall är nån som längtar efter mej.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards