Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Sigge Svamphund - 23 augusti 2010 18:24

Idag har jag haft mycket att göra.

Åkte till Eskilstuna och började hos människovalparna Oliver och Adam.

Vi skulle säja hejdå till dom eftersom de åker till nåt som heter utlandet imorgon och är borta en dryg vecka.

  

Adam satt och käkade päron så jag och Oliver ägnade oss åt trevligt bus istället.

Men Oliver hade tydligen vaknat på fel sida för han var ganska sur idag.

  

Ofta såg det ut så här.

Oliver låg på golvet och surade när han inte fick som han ville.

  

I stället så hade jag lektioner med Adam.

Inom en snar framtid så kommer han att vara fullärd kastare.

Efter att ha önskat trevlig resa och sånt så var det dags att åka vidare.

Hamnade hos mattes föräldrar där jag, eller om det var matte, skulle få lunch.

Matte fick lunch och det fick jag också.

  

Här kollar jag när första portionen tillreds.

  

Luktar utsökt.

Kasslergratäng med ris var otroligt gott.

Så gott att jag ville ha mer.

  

Jodå, jag har uppfostrat mattes mamma bra för jag serverades en portion till.

Mätt och belåten så somnade jag ett tag medan matte lekte datatekniker och

installerade nåt fullkomlig ointressant på en dator där.

Sen var det dags att åka vidare.

Jag fick passa min bil medan matte fixade med några mänskliga tråksaker.

Fast när hon kom tillbaka till bilen så morrade hon.

Nåt om att hon träffat Rudis matte och morrningen var en hälsning.

Antar att hälsningen var från Rudi för jag tror inte att hans matte morrar åt mej.

Sen var det dags att åka hemåt.

Men jag hade ju inte rört speciellt mycket på mej.

  

Perfekt, matte stannade vid en av alla mina skogar.

Ingen långrunda idag men i alla fall skogen.

Vi skulle kolla om vissa svampar växt till sej.

  

Slit och släp i mitt svamphundsliv.

Den som tittar riktigt noga kan skymta lite svart i gräset ovanför kremlorna och

på andra ställen.

  

Jodå svarta trumpetsvamparna hade växt och blivit många.

  

Närmaste jag kom bad idag.

Några dopp i en av mina nästansjöar.

Men bättre än att bli helt blåst på bad.

Jobbade ännu mer som svamphund, hittade några miljoner kantarellvalpar och

så markerade jag svarta trumpetsvampvalpar på helt nya ställen.

De är så små att det krävdes min ypperliga nos för att matte skulle se dom.

  

Karl Johan nosade jag också upp ett gäng.

Fast dem här på bilden står kvar i skogen, den är för gammal och matte tog

bara bild eftersom den är en siamesisk tvilling.

Efter skogen så var det raka vägen hem.

Hade en matte som inte mådde så där väldigt bra.

Mat mitt på dan och sen en del fix och ovanpå det skogsrunda.

Diabetikermattes blodsocker var nog i lägsta laget för det var lite snurrigt

(läs värre än vanligt) i hennes skalle en stund.

Men nu har hon ätit mat och jag grisöra så ordningen är återställd igen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards