Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Sigge Svamphund - 18 augusti 2010 18:16

 Innan jag berättar om min dag så.................

http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=52

Tyvärr gick det inte att länka direkt till avsnittet.

Men i lyssningsarkivet så 18 augusti kl 17-17.30 finns det. Kommer ca 2 minuter in i programmet.

I ovanstående länk så finns mattes svammel.

Det har sänts på eftermiddan idag.

Hon missade största delen men hann höra slutet när en kompis skickade sms om

att hon hördes i radion.

Det kommer en bit in i denna länk.

När jag bloggat klart så ska hon lyssna på vad hon egentligen har sagt.

Säkert är det helt ointressant.

Men min dag är väl det som intresserar er.

Idag så skulle jag åka till en bra skog för att titta om Svarta trumpetsvamparna

kommit där.

Först fick jag passa bilen en stund i Malmköping medan matte fixade med mänskliga tråksaker.

Sen åkte vi till den bra skogen.

Jag hoppade ur min bil och matte pratade i telefonen.

Eftersom jag visste vilken väg vi skulle ta så satte jag fart.

Hemskt, vidrigt livsfarligt blev det!!!

Visst det finns monsterhagar men några komonster har jag aldrig sett där.

Nu stod det ett helt gäng och blängde hungrigt på mej.

Jag trodde självklart att min sista stund var kommen.

Korkade matte slutade tillfälligt prata i telefonen och satte onödigt koppel på mej.

Jag släpades förbi hemska monstren medan jag darrade av skräck.

Eftersom matte envisades med att prata med Snobbens matte så blev det inga

monsterbilder.

Som tur var kom de inte åt mej. Sen blev jag av med onödiga kopplet.

  

Passerade en bäck och kastade mej i för att kyla av mina upprörda känslor.

Nära döden upplevelser kräver bad.

    

Kom till första sjön och badade massor i den.

Har inte varit där på ganska länge så jag var tvungen att bada ordentligt.

Missade tyvärr dunkparadiset för det var nån som sågade där.

Så var det dags att jobba.

Hittade mycket kantareller, kremlor och lite annat.

Men svarta trumpetsvamparna hade inte kommit upp.

  

Detta ser ju bara ut som lite mark.

Men jag markerade envist här.

Matte tror att det är så att jag känner lukten av mycelet.

Händer att jag envist markerar fast det inte finns svamp just då, men inom

nån vecka så brukar de komma när jag gör så.

  

Gick och badade i nästa sjö.

Passade på att städa också för det flöt en flaska i sjön.

Den tog jag med mej, ska inte flyta såna i mina sjöar.

  

Nu är det läskigt värre.

Är vid monsterhagen och jag har totalkoll på den.

Matte har satt på mej onödiga kopplet som säkerhetsåtgärd.

Nåt om att hon vet att jag springer för mitt liv om jag ser ett eller flera monster.

Monstern hade tydligen gömt sej för de syntes inte till.

  

Hundfälla har de också.

Heter inte alls färister som matte påstår.

Det är en lömsk hundfälla upprättad av monstren bara för att oskyldiga hundar

ska fastna i deras monsterhagar.

Kom i alla fall in i min bil utan att ett endaste monster visat sej.

I Malmköping så blev det trevligt.

Matte kom på att hon var hungrig och stannade.

  

Hon köpte nåt till sej att äta och titta!

För en gångs skull så tänkte hon på mej.

Hon hade köpt en korv till mej.

Satt en människa där och åt som ansåg att jag var bortskämd.

Hans hund fick sitta i sin bil och skälla medan husse åt.

Vaddå, jag hade jobbat och dessutom varit utsatt för monster så klart

jag ska ha egen korv då.

Sen blev det dejt.

  

Hamnade hos Nelly.

Mycket trevligt att träffa henne igen.

  

Matte skulle hämta en massa flaskor där.

Detta är bara en liten del av alla så det blir fler vändor dit för att få hem resten.

  

Hos Nelly finns det vattenkannor!!!!

Länge sen jag ägnade mej åt en massa bus med såna så jag gjorde det rejält idag.

Var faktiskt ganska trött när jag kom hem.

Nu ska jag överlåta datorn till matte så hon får lyssna på sitt radiosvammel.

Om de eländiga telefonerna slutar ringa alltså.

Ska försöka hinna kika in till några av er andra under kvällen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards