Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Sigge Svamphund - 31 juli 2010 18:37

Har jag inte så mycket att berätta.

Tur att jag hade en massa skoj igår för idag har det inte hänt mycket.

Dejtade när jag var ute för morgontoaletten.

Träffade min tjej cairnterriern Dolly som var ute i samma ärende och ville ha sällskap.

Alltid trevligt med morgondejt, men skitmatte hade självklart kameran hemma.

Var hemma en stund innan det var dags att ut igen.

Blev inte skjutsad till nån skog utan fick hålla mej i en hemmaskog.

  

Hade i alla fall tur med spaandet.

Ett uttorkat dike hade fått underbart spavatten.

  

Här ägnar jag mej åt att kolla om matte är vaken.

Så här brukar jag sitta när jag markerar svampar.

Alltså trodde hon att jag hittat såna.

Hade jag inte alls, bara en ovanligt bra pinne som jag tyckte att hon skulle

kasta åt mej.

  

Så blev hundlivet bättre för min schäferbrud Nova kom rusande i skogen.

Vi hade väldigt mycket skoj bus ett tag.

Kunde ha fortsatt länge om inte skitmänniskorna haft andra åsikter.

Undrar när man ska få ha skoj hur länge som helst utan att bli avbruten?

  

Matte har fått för sej att jag ska ha en ny headerbild.

Alltså tyckte hon att jag skulle sitta på stenen och vara snygg.

Jag hade ingen som helst lust att sitta på nån tråkig sten.

Många långa diskussioner och närmare sitta på stenen än på bilden blev

det inte.

Efter skogen så väntade trista passa huset.

Matte skulle tillbringa eftermiddan på det där hembygdscafeet som jag var och

fikade på för ett par veckor sen.

Men idag fick inte jag följa med.

När hon behagade komma hem så gick jag till sjön och tog mina daglia dopp.

Förhoppningsvis så händer det mera imorgon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards