Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Regnet bara öser ner

Av Sigge Svamphund - 29 juli 2010 17:46

Som jag berättade i morse när jag uppdaterade gårdagen så kom det mängder

med hälsovådligt regn plus ett par besök av Åskar i natt.

Sen lät det faktiskt bli att komma ett tag på förmiddan så jag kunde få en

skogsrunda.

Matte skjutsade mej till Vithajssjön, mycket bra för det var ett tag sen jag

var där.

  

Framme vid Vithajssjön, har hittat en perfekt kotte och planerar för en massa bad.

Har en mycket bra kotte i munnen.

  

Många såna här sköna bad blev det.

Ser ni så spegelbalnk Vithajssjön är.

Matte hade pratat med sin mamma som är på den där ön i Mälaren.

Där blåste det massor.

  

Bad ger styrka så jag hittade en lämplig tandpetare att träna lite med.

  

Så inledde jag jakten på spagropar.

Den här brukar innehålla massor med ljuvligt vatten.

Men idag var den bara torr.

  

Ljuvligt!!!!!!!!!

Notera gärna den underbara leran.

Kunde göra rejäla inpckningar av pälsen.

Fler leriga spagropar till hundarna!

  

Jag ansåg att vi skulle gå till Skattkistesjön.

Matte vägrade eftersom det är långt dit och hon påstod att hon visste att det

var en massa mer hälsovådligt regn på gång.

Blev en annan väg istället.

Efter den har jag ytterligare två sjöar så jag hade planer.

  

Jaaaaaaaaaaaa!!!

Ytterligare en underbar spagrop har återkommit.

Hundlivet är underbart.

Tittade faktiskt efter svamp i den skogen, men det fanns inga.

  

Titta noga på den suddiga bilden så syns det en svart prick.

Hälsovådliga regnet har återvänt och jag vill till min bil.

Jag sprang till och med förbi Vithajssjön utan att stanna för att bada.

Matte hade inte alls lika bråttom, skitmatte!

Hon utsätter ju mej för en massa skador när jag tvingas vara ute i regnet.

Sen har det regnat hela dagen.

Alltså har jag bara slappat.

Fast på eftermiddan så släpades jag ut.

Nåt om att jag faktiskt behövde lyfta på benet.

Behövde jag absolut inte!

Har som alla utom matte vet superblåsa när hälsovådliga regnet faller.

Koppel borde avskaffas för utan det hade jag kunnat gå hem.

Utanför affären så träffade jag Pasco som också var utsläpad av sin

oförstående matte.

Han låg under ett tak där och var deppig.

Hade en diskussion med honom om att vi borde göra en gemensam anmälan till

hundombudsmannen.

Med allt regn i natt och det som kommit under dagen så är det visst uppe i

ca 65 mm här säjer matte.

Tänk vad spagropar jag kommer att få och om nån vecka då blir det hårt

svamphundsjobb.

Kommer säkert att explodera i alla mina skogar med en massa skoj sorter.

Kanske ska ha en liten svampskola i år igen för de hundar som vill lära sej

fler sorter.

 
 
Eva H

Eva H

29 juli 2010 19:53

Hoppas du kan förlåta mig grabben, men jag skrattade faktiskt högt åt den suddiga bilden! Ska inte du föreställa stor, stark tuffing?!?

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

29 juli 2010 21:28

Jodu, nu är det pölar på gång överallt! Har regnat massor hos mej också. Jag vill inte heller vara ute, så både jag och katterna ligger inne och slappar i stället.
Fasiken - om regnet hade varit snö så hade vi fått över en meter sedan i lördags... ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Rudi

Rudi

29 juli 2010 22:47

Simturen i Vitahajsjön ser verkligen skön ut! Och du...visst är det härligt när regnet vräker ner över ryggen...;-))

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

29 juli 2010 23:19

Jag förstår om du och Askur hellre ligger hemma och slappar när det regnar. Va kul att du kunde lära Snobben lite nyttiga hundsaker. Det är inte mycket dom kan när dom är så unga... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Elons matte

Elons matte

29 juli 2010 23:28

Vad du får att göra. Svampen lär ju ploppa upp som bara den : )
Men det är väl ingen match för en som dig ; )
Hälsningar Elons matte

http://cockernelon.wordpress.com

 
Edith

Edith

30 juli 2010 12:20

Hej Sigge, Det verkar regna mycket i Sverige just nu. Jag säger till dig som jag gjorde till Rudi - snälla skicka lite regn ner till mig. Det behövs här i värmen och solen. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

30 juli 2010 12:55

Hej hopp på dig Sigge!! Nu var det ett tag sedan vi var in och läste om dina skogar och äventyr!! Men jag kan bara medela dig om att matte skrattar gott när hon läser för oss. Såg att Timse varit och träffa din tjej!! Vad säger du om det då??? Angående regnet så håller både jag och sonen med dig. Vad ska man ut och kissa för när det regnar???? Jag har också en superblåsa när det gäller regniga dagar!! Kram på dig så länge nu!!!

http://frippe.bloggagratis.se

 
Giah mfl

Giah mfl

30 juli 2010 14:56

Näää inte fick jag träffa Tim inte, bara se honom genom galler :(
Det var Alyza som fick leka med Tim och Ayax med Ina...Så dom var nöjda!!! Jag gosade en massa med Tims matte och husse :) Jonas blev en favorit han stannade och gosade med mig!!! När Anna och matte gick ut med småttingarna och dom vita ;)

Luktar fortfarande gott...Så jag får inte vara med med killarna här hemma ens :( Trist!!!

Nospussar Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

30 juli 2010 18:29

Nog är det märkvärdigt att en sån badhund som du ska vara så skrajsen för regn. Vatten som vatten borde det ju vara.
Men det var rediga kantareller du hittat. Jolly har också visat på lite svamp, men de flesta får jag allt leta reda på själv.
Ha det gott!

http://www.travarens.se

 
Hillman

Hillman

2 augusti 2010 11:52

Brorsan gillar heller inte regn utan slinker elegant in igen mellan husse eller mattes ben. Jag står ut längre för min päls är så tät, så den blir inte blöt i brårasket.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards