Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Om gårdagen

Av Sigge Svamphund - 29 juli 2010 09:00

Så där nu kommer uppdateringen om gårdagen.

Jag visste ju att jag skulle åka och träffa nån som heter Snobben.

Hamnade hos ett par av mina bästa vänner som har sommarstuga långt bort i en av alla mina skogar,

  

Det här är Snobben drygt tre månader gammal Border Collievalp.

Han behöver träffa andra hundar så mitt jobb var att träffa honom.

  

Här har jag en lektion i hur man bäst lämnar pinnar till människor.

En mycket viktig hundkunskap.

  

Det här är min bästa kompis Kicki som är matte till Snobben.

Måste ju vara lite kelig också fast jag egentligen hade en massa annat att pyssla med.

  

Jag och Snobben tog med en halvstor människovalp och Snobbens husse till en

äng för en massa skoj bus med bollar.

Våra mattar satt kvar vid huset och ägnade sej åt mänskligt tråkprat.

Tur att matte i alla fall kom ihåg att skicka med kameran så det blev nån bild.

  

Tillbaka igen så kollade jag om Kicki är bra på bollkastning.

Jodå det är hon.

Eftersom det var väldigt varmt och kvavt så orkade jag inte lika mycket som jag

normalt gör.

  

Dags att åka hem.

Jag har druckit massor med vatten ur skål, men tunnvatten är mycket godare.

Hemma igen så slappade jag.

Var ute en runda till och badade i sjön.

Sen var det dags för passa huset.

Matte kom hem ihop med en massa hälsovådligt regn som jag släpades ut i.

I natt har Åskar varit här två gånger och fört ett väldigt oväsen.

Hälsovådligt regn i mängder har det kommit.

Nu återstår det att se hur jag ska fördriva denna dag eftersom det ska komma

ännu mer hälsovådligt regn.

Matte tror att Åskar kommer att återkomma också.

 
 
Rudi

Rudi

29 juli 2010 09:52

Den där Snobben ska du vara rädd om... han kan nog bli en riktigt fin polare när han växt till sig!Och ja, tunnvaten är nästan det enda jag slörpar i mig så här på sommarhalvåret, det är så gott kryddat!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

29 juli 2010 10:00

Vilken söt ny kompis! Och vilka bus-ögon:)
Han har tur han, som har en så'n mentor som du.
Vi fick hit Åskar en stund i natt också och en hel del regn hade han med sig. Och just därför har alla här sovit väldigt gott!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Madde o Teddy

Madde o Teddy

29 juli 2010 10:52

Vad kul att jag hittadeen blogg till att kika i. Förstår att du är en duktig svamphund. Jag håller på att lära mig det. / Madde o Teddy

http://teddyomatte.blogg.se

 
Elons matte

Elons matte

29 juli 2010 15:34

Hej !
Säger som Madde och Teddy, kul att hitta en blgg till att kika in i och läsa om en annan hundras än sin egen. Ha det bra ! Hälsningar Elons matte

http://cockernelon.wordpress.com

 
Hillman

Hillman

2 augusti 2010 11:49

Hej länge sen sist här har varit varning om Åskar men peppar peppar vi har klarat oss. Fast matte har inte varit tillgänglig för hjälp med bloggandet så vi har inte kunnat gå ut och titta va du gjort men nu är vi änteligen här.

Du jobbar mycket du, hundtränare, tvåbenstränare, barnvakt, svamphund, expert på spa-andets konst, simhund, dunkfinnare, sakfinnare ingen ända på allt du kan, du borde få medalj.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards