Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Sigge Svamphund - 25 juli 2010 17:57

Släpades ut för kvällstoaletten trots att regnet vräkte ner.

Tyckte att det räckte med att lyfta benet mot närmsta buske och gå in igen.

Skitmatte släpade mej runt ett helt kvarter medan jag bara försökte gå hem.

Skadades självklart av hälsovådliga regnet men överlevde trots det natten.

Min morgontoalett blev lite uppskjuten.

Äntligen hade matte tagit sitt förnuft till fånga och släpade inte ut mej i regn som kom på tvären och halv storm.

Sen släpades jag ut, ingen som helst hänsyn till min hälsa inte.

Fast det blev ingen lång runda just då.

Så slutade det nästan komma och då skulle jag motionera påstod matte.

Hade absolut ingen lust att motionera men följde med.

Såg inga andra hundar ute och hade ganska tråkigt.

Men så närmade vi oss sjön.

Genast blev mitt trista hundliv roligare.

  

Hittade den gamla stolsdynan igen så den hade jag mycket roligt med.

Har gömt den för kommande behov.

  

Sjön och självklart tänker jag bada.

En dag utan bad är en förlorad dag i min värld.

Matte påstod att kan jag tänka mej att bada när det blåser och duggregnar då

kan jag minsann vistas ute även när det regnar på riktigt.

Det är stor skillnad på badvatten och hälsovådligt regn!

  

Självklart så slängde jag mej i sjön för ett antal dopp.

Mycket skönt.

  

Så ansåg jag att vi skulle gå till min badudde.

Syns inte på bilden men det finns en stig i allt det höga gräset.

Matte vägrade använda den, nu var det helt plötsligt alldeles för blött.

Men det finns andra vägar ut på badudden så dit kom jag.

  

Dags för svamphundsjobb.

Kantarellvalparna hade blivit kantareller, visst jag väl att det skulle löna sej att

gå dit.

Badade självklart en massa också när jag inte jobbade.

  

Dagens skörd, ungefär 3 liter.

Tänk vad det kommer att växa nu när hälsovådliga regnet äntligen kom i stora

mängder!

På väg hem så gick det ett par bakom mej och matte.

"Har du sett hon har hittat kantareller sa den ena"

"Äsch, det är hennes hund som hittar dom, jag tycker att det är fusk att låta hunden

leta sa den andra"

När jag stannade för att kolla en intressant fläck så passerade de.

Svampen kommenterades nu direkt till matte.

Men matte som inte kan hålla tyst sa att det var jag som hittat dom och att det inte

är fusk att låta mej jobba.

I stället fick (den säkert mycket avundsjuka människan) höra hur skoj jag tycker

att det är att jobba.

Vilken bra hjärnjympa det är och att det stärker samarbetet mellan mej och matte.

Fast det är inte första gången matte fått höra att det är fusk att ha svamphund.

Inte alls, det är mitt mycket viktiga jobb som jag är väldigt bra på!

Var hemma och slappade några timmar innan det var dags att gå ut igen.

  

Tänkte leta spagropar och detta var det närmaste jag kom en sån.

En pöl på en gräsmatta.

Men nu så borde det finnas en eller annan spagrop i skogen.

Kan gärna få komma ännu mer hälsovådligt regn bara jag slipper gå ut i det!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards