Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Sigge Svamphund - 18 juli 2010 18:11

 Inte kom Åskar hit igår inte. Han hördes långt bort och släppte ifrån sej en del hälsovådligt regn men inte alls så mycket som matte ville ha. I alla fall så var det bättre luft idag och inte så äckligt varmt. Alltså kunde jag ta en ordentlig runda i skogen.

  

Jag började med att leta spagropar.

Hälsovådliga regnet brukar ju fylla på dom.

Hittade en med löjligt lite vatten i.

Min päls börjar vara i ett bedrövligt skick utan välgörande lerinpackningar.

  

Närmaste spa jag kom idag.

Vattenpöl på vägen, som egentligen inte duger till nånting men bättre än inget.

  

Bakom ryggen på mej brukar det finnas ljuvligt lervatten.

Men bara torrt och stenhård lera idag.

Hade tänkt spaa ihop med pinnen jag har i munnen.

  

Så jobbade jag faktiskt lite.

Matte påstod igen att jag lurades eller hade hallucinationer.

Men jag VET minsann alltid vad jag pysslar med.

  

Fanns faktiskt några såna här brödtickor.

Rena underet att det kunnat växa i torkan och hettan.

Men man ska vara glad för det lilla enligt matte.

Grejade med mina vanliga hundgöromål ganska mycket.

  

Dagens enda fynd.

Hittade en gammal hink när jag närmade mej min närmaste sjö.

Roade mej med den en stund innan jag gömde den för kommande behov.

Sen var jag hemma och slappade ett tag innan matte ansåg att vi skulle ut och åka.

Vi skulle åka och fika sa hon.

På väg dit såg vi nåt skoj.

Ungefär 20 st halvstora andvalpar som var ute och promenerade på vägen.

Matte försökte ta bild på dom, men det blev tyvärr bara konstiga suddbilder.

  

Hamnade här på hembygdsföreningens café.

Matte brukar vara där varje sommar och ska dit om ett par veckor.

Då får jag alltid passa huset.

Men idag skulle hon dit som vanlig besökare (undrar om hon är ovanlig annars?)

Mycket trevligt ställe.

Jag bjöd mej på smarrigt fikabröd och såg en del andra hundar.

En snygg tik intresserade mej speciellt, men hon avskydde svarta hanar så jag

lyckades inte flörta in mej hos henne.

När jag skulle åka hem så körde matte vägen förbi regeringens tillhåll Harpsund.

Jag passade på att provsimma deras sjö.

Mycket simvänlig.

Men skitmatte tog inte med kameran, finns redan för många badbilder på dej

påstod hon.

Vadå, det finns ingen när jag simmar i regeringens sjö!!!

Hann bara hem så ringde Pasco och ville ha badsällskap.

Så klart jag ställde upp.

Men samma sak där, inga bilder för det finns så många på oss när vi badar.

Det är min blogg och jag har faktiskt rätt att bestämma vad som ska finnas här.

Skoj hade vi i alla fall.

Så till sist.

En hälsning från Kasper och hans matte.

De har väldiga datorproblem just nu.

Uppdateras inte deras sidor och besök från dom uteblir beror det på att

deras dator är knäpp.

Vi får hålla alla tassar för att datorn tar sitt förnuft tillfånga och blir

normal igen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards