Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Sigge Svamphund - 15 juli 2010 18:11

I går påstod ju matte att jag skulle få göra nåt speciellt idag.

Morgontoalett, inget hände.

Gick ut igen, badade några gånger och inget hände.

Var hemma en stund och sen skulle jag åka bil.

Hamnade vid vägbommen vid Bäverbäcksvägen, begrep ingenting, för där har jag ju varit miljoner med gånger.

Så kom Lotta i sin bil.

Men hon hade en hane med sej.

Jag och Norton hälsade på varandra och så sa vi några fula ord medan vi viftade på svansarna.

Ännu mer åka bil, såg att Lotta och den där Nortin var bakom oss hela tiden.

Så kände jag igen vägen.

Jag skulle till mattes föräldrars ö!!!!!

På väg till båten så sa varken jag eller Nortin några fula ord till varandra.

  

Fyra människor och tre hundar i en roddbåt blir för trångt så jag och matte hade

en egen båt.

   

Lotta hon tyckte att båt var onödigt och tänkte simma till ön.

Men det fick hon inte.

   

Här har alla hundar och människor anlänt och jag bara väntar på att det ska bli

baddags.

   

Kom fram tre stycken fendrar så vi inte skulle bli osams om dom.

Här håller jag på och snor den som Lotta skulle hämta.

   

Simmade ihop med Norton också men han svor i vattnet så jag vågade inte ta

fendern då. 

Gissa om vi badade massor med miljoner gånger.

Lotta simmade till och med till grannön så människorna fick simma efter henne.

Så skulle människorna äta.

  

Utstött och mobbad.

Jag fick onödigt koppel och passa ett träd.

Norton fick passa människor iförd onödigt koppel.

Vi hade nämligen en diskussion under bordet och det gillade inte människorna.

Sura hanar kan hålla sej på avstånd från varandra enligt människorna.

Fast sen fick vi en massa goda smakbitar i alla fall.

  

Lotta och Norton badade en massa tillsammans med Lottas matte.

  

Mitt öde just då.

Passa flaggstången med hjälp av onödiga kopplet.

Sen inträffade en sensation.

Ögonen höll på att tränga ur skallen på mej och jag var fullt övertygad om att

matte fått värmeslag och svårt solsting.

  

Den ute i vattnet är matte!!!!!

Den största badkrukan av alla vågade sej i sjön.

Inte blev hon angripen av vithajar heller.

Jag simmade faktiskt ihop med henne ett par gånger.

Aldrig att jag sett henne doppa mer än fötterna tidigare och nu simmade hon!!!!!

Kommer att ta tid att smälta.

  

Medan matte chockade mej så fick Norton passa flaggstången.

Den flaggstången har nog aldrig varit så välpassad som idag.

  

Här har ni anledningen till att jag hade Lotta, Norton och människor med mej till ön.

Mattes mamma hade målat en korg till Lottas matte.

Det som syns är Lottas hus och resten av korgen har en massa svampar, ni kanske

minns hur mattes ser ut.

  

Här är Lottas matte till vänster och mattes mamma Evy med korgen.

Nu ska det bara bli massor med regn så det kommer massor med svamp så Lotta

kan bli svamphund på allvar.

Matte förväntar sej att möta Lotta med matte i skogen och då ska fina korgen

vara alldeles överfull med svamp.

Efter flera trevliga badtimmar så var det dags att åka hem igen.

På väg hem så hälsade jag på människovalparna en liten stund för matte skulle

lämna nåt som Marcus glömt på ön.

Hann med lite snabbus tillsammans med Oliver men matte orkade inte ta bilder.

Nu är jag en väldigt trött hund och jag tror att Lotta och Norton är lika

trötta dom.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards