Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Sigge Svamphund - 14 juli 2010 18:17

Inte kom det nån Åskar på besök inte.

Inget hälsovådligt regn heller.

Men i morse var det i alla fall mulet och inte äckelhett.

  

Äntligen skogen!!!!!!!

Jag har så bråttom att jag bara syns som en suddig prick.

Blir alldeles för lite skog nu med äckelhettan.

  

Lyckades fynda en gammal tub.

Blir för lite fynd också när jag intye kan vara i skogen.

Gäller alltså att passa på.

  

Skit!!!!!

Min bra spabäck och nån har snott vattnet!!!!!!!!

  

Blev en massa trevliga simturer i Krokodilsjön istället.

Skönt med en annan sjö istället för bara hemmasjön.

  

Jättespagropen är också borta.

Fanns inte ens trevlig lera.

Mängder med hälsovådligt regn behövs.

  

Dagens andra fynd.

Jag hittade en av mina gömda dunkar.

Mycket trevligt, så jag roade mej.

  

Titta vad jag hittade!!!!!!!!

Väl gömd i skuggan så fanns det minsann en spagrop!!!!!

Ingen kunde vara lyckligare än jag just då.

Tyckte att vi skulle stanna där hela dagen vilket inte matte tyckte.

  

Inte bara spa, det växte kantareller där också.

De har säkert fått fukt från spagropen.

Kanske att matte slutar gnälla om stinkande spagropar nu och inser fördelarna

med dom.

Blev en hel hög med svamp.

  

Här brukar det finnas trevligt stinkande lukta gott vatten.

Fanns inte en droppe idag, inte ens ordentlig lera.

  

Äckliga solen har kommit tillbaka och det håller på och blir hett.

Matte tänker åka hem och jag vill vara kvar i skogen.

Jag satt som fastvuxen med pinnen i munnen och tänkte inte röra mej en meter.

Vem vet när jag kommer till skogen igen?

Hemska hettan hindrar ju allt sånt.

Till slut så insåg jag att det var bäst att följa med matte.

Fast det är en massa tjat på henne också om skogen.

Svalare, regn och kunna packa ryggsäcken och vara i skogen hela dagen.

Hemma igen så slappade jag och umgicks en del med kattvalpen Askur.

Nu har han slutat säja fula ord till mej och jag har fått tvätta honom.

För övrigt så uppför han sej som en hundvalp nästan.

Är alltid precis där matte är och när vi varit ute så sitter han innanför dörren

och väntar.

  

Eftermiddagsrundan tillbringade jag vid sjön.

Eftersom solen kom tillbaka var det 30 grader varmt igen.

Fördrev den med att bada.

I morgon så ska jag visst få roa mej riktigt ordentligt säjer matte.

Men hon vägrar berätta vad jag ska göra.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards