Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Sigge Svamphund - 29 juni 2010 17:46

Alldeles för varmt.

Nyss var det 28 grader i skuggan så gissa hur jag har fördrivit min dag?

  

På förmiddan så gick jag runt Vithajssjön och badade 7865 gånger eller nåt sånt.

Såg massor med torra kantarellvalpar mellan allt badande.

  

När jag började med detta tänkte matte skjutsa mej till närmsta hundpsykolog.

Vadå, jag behöver hålla min vackra kropp i trim och träna med träd är

en ypperlig sysselsättning även om det är hett.

Fast det är väl lika bra att erkänna att jag inte var speciellt uthållig idag.

Var hemma och slappade ett tag sen var det dags att ut igen.

Nu stod min närmaste sjö på programmet.

  

Tillbringade mest tid på detta vis.

Om jag inte simmade så stod jag i alla fall i vattnet.

  

Gjorde ett fynd också.

En gammal halv flaska, såna kan man ha mycket skoj med.

  

Det gick alldeles utmärkt att bada tillsammans med den också.

Har gömt den för kommande behov.

  

Jobbade också.

Detta är en Grynsopp, en mycket god svamp.

Fast den här är liten och torr, enda svampen jag hittade under rundan.

  

Skitmatte!

Jag har hittat en liten trasa som jag vill att hon ska kasta i sjön åt mej.

Tråkkärringen bara sitter i skuggan och påstår att vi kan ta det lugnt ett tag.

Slutade med att jag fick simma utan att matte kastade trasan.

Bara mänskligt tjafs om att det var så skönt i skuggan och lite blåst från sjön.

Med alla bad och stopp på skuggiga ställen tog det 2,5 timmar runt sjön.

Normalt tar det ungefär en timme.

Sen har jag bara slappat.

Matte längtar till september och är väldigt folkilsken eftersom hon inte tål

sån här värme.

Tror hon borde ha koppeltvång och munkorg när hon vistas ute.

Resten av dagen har jag bara slappat.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards