Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Sigge Svamphund - 26 juni 2010 17:47

...........mycket att berätta om dagen.

Blev skjutsad till en av alla mina skogar för matte skulle titta efter soppar.

  

Illa, illa med spagroparna.

Sist kunde jag nästan simma i denna och nu finns nästan inget vatten kvar.

Hörde att matte pratade med store regnguden och så gjorde hon en massa underliga

hopp och skutt.

Tur att ingen såg henne, jag skämdes.

  

Där jag var idag så har jag två sjöar nära varandra.

Nu är det vackert vid den ena med alla liljor som blommar.

Jag badade självklart massor.

  

Dagens enda sopp, en strävsopp.

Hörde ännu mer åkallan av store regnguden och så mattes underliga rörelser.

  

Dåligt med vatten i bäcken också.

Tur att jag hade sjöarna att tillfredsställa mitt vattenbehov i.

  

Bäver jobbar hårt och tänker tydligen ge sej in i vedbranchen.

Om någon vill köpa prima aspved så kan jag förmedla kontakt med Bäver.

Idag var det nära att vi såg honom.

Hörde ett jätteplask i bäcken och såg var han försvunnit.

  

Visst jag badar men samtidigt så jobbar jag.

Syns inte på bilden men på andra sidan så är det fullt med kantareller.

Självklart simmade jag över och markerade.

Förväntade mej att matte skulle kasta sej i och simma hon också.

Badkruka, hon vägrade men hade idéer om att jag kunde plocka och komma simmande

med svampen.

Ok, jag plockar någon enstaka när inte matte ser att jag markerar.

Då tar jag med en och visar, men nu tyckte jag att hon minsann visste var de var.

  

En jättelik trädstam som inte syns i bild, en massa grenar och konstiga byggnaden

vid bäckens inlopp det ansåg matte vara en bra väg till svampen.

Klättra över konstiga byggnaden är ett äventyr för matte tror alltid att hon ska trilla i.

Ja, ja över kom hon och en dryg liter kantareller plockades medan jag

fortsatte med mina viktiga bad.

Så blev himlen svart men matte trodde att vi skulle hinna till bilen.

  

Gjorde vi inte.

Här har jag bråttom för hälsovådliga regnet öser ner och jag håller på och får

hemska skador.

När vi kom till bilen såg matte ut som om hon badat med kläderna på.

Sen vräkte det ner så mycket att det knappt gick att köra bil.

Hemma igen så hade det självklart slutat regna.

Jag slappade medan matte lånade min dator och letade efter recept till nästa

märkliga hopkok.

Efter massor med letande så ska hon inom en snar framtid testa nästa sak.

Gick till min närmaste sjö på eftermiddan och badade.

Var ju tvungen att försöka åtgärda alla skador efter regnet.

Imorgon ska jag visst äntligen få åka på en dejt.

Ser jag fram emot.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards