Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Sigge Svamphund - 22 juni 2010 17:50

Är väl lika bra att börja med varför matte mådde så dåligt igår.

Där vi satt och åt glass igår så är det en uteservering omgärdad av staket.

Vi satt utanför den men innanför satt det en karl.

Matte hade obehagskänslor hela tiden men försökte vara normal för Olivers skull.

När vi var klara och gick så vred matte på huvudet och såg karln med byxorna i knävecken och ifärd med att dra upp kalsongerna.

Att det inte blev mord där och då är ett under för han satt så han hade Oliver

i blickfånget.

Antar att ni begriper varför matte inte mått/mår speciellt bra.

Men polisen är underrättad och har tagit det på stort allvar.

Ännu bättre är att det finns en bild på äcklet.

Måtte aldrig någonsin någon annan vara tvungen att uppleva detta, men tyvärr händer ju sådant här hela tiden.

Jag tog med matte till skogen för att hon behövde rensa huvudet sa hon.

  

På väg mot Krokodilsjön och jag planerar massor med bad.

  

Men innan det blev några bad så var det jobb.

Syns inte så bra men jag har en massa kantarellvalpar vid mina tassar.

De finns precis överallt just nu.

  

Undrar varför människor ska vara så långsamma?

Jag har suttit på bryggan i flera evigheter och väntat på bad.

Blev massor med underbara simturer sen.

  

Hittade en av alla mina gömda dunkar och hade väldigt skoj med den där jag inte

jobbade.

  

Matte behöver en massa uppmuntran och jag lyckades.

Detta är årets första Karl Johan (rödbrun stensopp) och matte blev alldeles salig

när jag visade den.

  

Behövs hälsovådligt regn för min stora bra spagrop blir mindre och mindre.

Men ännu går det att göra inpackningar.

  

En del av alla kantareller som jag nosade upp idag.

  

Hann med bus med skoj pinnar också.

Det gäller ju att utnyttja tiden ordentligt.

  

Vid bilen så drog jag iväg in på en stig och matte hade åsikter eftersom hon'ansåg

att jag inte skulle spaa mera.

Men när jag visade detta så blev hon tyst.

Det är bara en liten del av alla kantareller som syns på bilden.

Finns några tusen kantarellvalpar på tillväxt också.

  

Bra med sysselsatt matte för jag drog ut i det underbart doftande vattnet.

Att matte hotade med tortyrkammaren och vidriga schampoot det hörde jag inte.

Hemma igen så slappade jag ett par timmar innan det var dags för en ny runda.

  

Passerade hos Pasco så jag kollade om han ville med och bada.

Det ville han.

  

Blev många trevliga dopp i sjön.

Perfekt sysselsättning en sån här varm dag.

Stannade till hos Pasco på väg hem och roade mej mycket med en gris han har.

Vet att flera av er andra också har såna där skoj gummigrisar.

Måste se till att skaffa mej en jag också.

Nu är jag mycket mätt och belåten efter att ha ätit årets första macka med

nystekta kantareller.

Var alldeles utsökt gott, eftersom jag nosat upp mängder så blev det massor

på mackorna.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards