Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Sigge Svamphund - 21 juni 2010 18:57

Haft mycket att göra idag.

Började dagen med att åka till skogen.

Ägnade mej mest åt vanliga hundgöromål.

  

Ljuvliga spagropar till exempel.

  

Titta här då!

Mina kantarellvalpar har blivit kantareller.

Matte planerade för att det skulle bli kantarellmackor ikväll.

Sen efter skogen så var det dags att åka till Eskilstuna.

Fick passa bilen en liten stund medan matte gjorde någon mänsklig tråksak.

Sen blev det väldigt bra.

Hamnde hos människovalparna Oliver och Adam.

Fick vänta ett tag för båda sov gott men till slut så vaknade Oliver.

  

Tog med honom och gick till det där skoj Djurgår´n.

Han tyckte att jag skulle fånga allt han blåste bort från maskrosorna.

Men det var alldeles för svårfångat så vi övergick till pinnbus.

  

Jag fick ägna mycket tid åt att beundra Oliver när han hoppade från stenar.

  

Oliver gömde en massa godis åt mej också.

Är så bra när han gömmer godis för han visar alltid var det är gömt.

  

Så var det väldigt noga med att det skulle bli en bild på oss ihop också.

Oliver upplyste matte om att hon var tvungen att ta denna bild.

  

Gick förbi en kiosk och då blev det glassar till oss.

Mycket gott och smaskigt.

Sen fortsatte vi hem till Oliver för lite mer bus.

  

Sjusovaren Adam hade vaknat men han satt bara och filosoferade.

  

Kom ett par andra människovalpar som busade en massa med mej.

Väldigt trevligt.

Men allt har ett slut så det var dags att åka hem igen.

Fast på väg hem så stannade matte på ett ställe.

Skulle lämnas några saker där.

  

Jag roade mej kungligt med mina nya bästa vänner.

Varför ska en katalog vara så mycket intressantare än en skoj flaska?

  

Provade med nästa människa som inte heller begrep hur skoj tomma flaskor är.

Måste nog ha fler kurser vid tillfälle.

Hörde i alla fall nåt och skogen och min Sörmlandsledsetapp fram över.

Hemma igen efter en heldag så trodde jag att det skulle serveras macka med

nyplockade kantareller.

Men de har hamnat i kylskåpet.

Matte mår skit efter en mycket obehaglig upplevelse på det där Djurgår´n och

vill inte använda svampen när det just nu inte går att njuta av den.

Blir nog svampmacka imorgon istället när matte pratat med polisen och

förhoppningsvis fått lite distans till vad som hände.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards