Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Sigge Svamphund - 18 juni 2010 17:52

Idag skulle jag ju ut och åka med Pascos konstiga bil.

Men innan dess så hann jag med en runda i skogen.

  

Inledde med att jobba som svamphund.

Bakom mej så syns en stubbe med föränderlig tofsskivling.

Hittade kantarellvalpar och en för gammal björksopp också.

Ägnade tid åt vanliga hundgöromål en stund.

Men så..........

  

Schäferbruden Nova kom rusande i skogen.

Mycket trevligt med dejt idag igen.

  

Hann med mycket skoj bus med pinnar bland annat innan människorna skulle åt

olika håll.

Vi var faktiskt inte klara så människorna kunde ha haft den goda smaken att vänta

några timmar eller så.

  

Om man tittar riktigt noga så syns jag som en svart prick till vänster.

Är på rymmen besök hos min polare Oliie.

Alltså matte är så långsam och jag visste att onödiga kopplet väntade.

Tog saken i egna tassar och stack iväg och kollade om han var hemma.

Jo Ollie var hemma och passade sitt hus, hörde honom bara och surkärringen

matte kom med onödigt koppel.

Bläää!!!!!

Så var det dags för Pasco och den underliga bilen som är ett hus fast den är

en bil.

  

Trevligt ställe med mat och vattenskålar.

Ännu bättre var att jag fick sällskap av min favoritgranne lena och hennes

svärdotter Linda.

  

Jag var inte alldeles säker på att Pascos matte kunde köra den underliga bilen så

jag ägnade massor med tid åt att övervaka körningen.

Tänkte ge en hjälpande tass vid behov.

  

Pasco som är van vid underliga bilen låg bara och slappade.

  

Stannade på en rastplats så jag och Pasco rastade Lena och Linda.

Luktade mycket spännade där.

  

Så blev det ännu bättre för människorna fikade.

Kaffet hoppade både jag och Pasco över men vi tackade inte nej till mackor och

skinkskivor.

Så åktes det en liten bit igen.

Sen passade jag och Pasco bilen en stund, måste säja att människorna var snabba

för efter en halvtimme var de ute igen.

  

Här håller jag på och talar om för alla andra hundar att jag besökt IKEA i

Västerås.

Förövrigt så var Åskar på besök där så det kom massor med hälsovådligt regn medan

vi passade bilen.

  

På väg hem igen.

Fanns faktiskt en väldigt skön liten soffa att slappa på.

Fast mest övervakade jag bilkörningen och en stund försökte jag ligga vid

ett fotsteg.

Har tagit på mina hundliga krafter denna heldag så jag är ganska trött.

Men om en stund väntar ytterligare ett uppdrag.

Jag och matte ska skjutsa vandrare ett par mil.

Ingår inte alls i våra etappledareuppdarg utan det är bara för att vara snälla

som matte lovat att vi ställer upp.

Så nu väntar vi bara på att de ska ringa om att de närmar sej och sen ska de

skjutsas iväg så den kan vandra några etapper under helgen.

Hinner inte in till er andra ikväll för matte har massor att göra.

Återkommer med besök imorgon istället.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards