Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Rörig dag

Av Sigge Svamphund - 14 juni 2010 18:01

Blev lite rörigt idag, men jag har haft fullt upp.

Det var meningen att jag skulle jobba med att passa människovalparna ett

oar timmar.

Men så ringde ders pappa och talade om att deras mamma var sjuk så mina tjänster behövdes inte.

Fast matte var tvungen att åka till Eskilstuna och fixa nåt så jag skulle träffa

människovalparna i alla fall.

Åkte till Eskilstuna men på väg till människovalparna så mötte vi mattes valp

tillsammans med Oliver.

Va, kom vi nu var det inte på eftermiddan?

Inte bara matte som är helvirrig, det har tydligen gått i arv till Marcus också.

I alla fall så skulle de någonstans och jag och matte hade ett par timmar att

fördriva innan vi skulle till hennes föräldrar.

Blev helt i min smak.

  

Jag kände igen vägen som matte körde och trodde att jag skulle till den där

skojiga ön.

Men hon stannade vid en skog.

Alltid trevligt med nya skogar.

Nångång på stenåldern så plockade matte massor med svamp där.

Självklart hittade jag en massa kantarellvalpar.

De är gömda nu så mattes mamma kan gå och hämta dom.

Sen blev det ännu bättre.

  

Kolla här!

Mälaren ligger framför mina tassar!

Hade inte provsimmat den i år.

Den skoj ön syns inte, men ligger bakom udden som syns till vänster i bild.

  

Var tvungen att städa medan jag badade.

Ska inte finnas svarta slangar i mina badvatten inte.

  

Tog med mej den fyndade slangen och bestämde mej för att jag skulle kolla om'det

fanns nån båt som kunde ta mej till ön.

  

Jodå, båten jag brukar åka med låg där.

Men skitmatte vägrade att bryta upp ett hänglås och ro mej till ön.

Dessutom så var det ingen hemma där sa hon.

Struntar jag i, det var bad och fender som var intressant.

  

Hade planer på att simma till ön, men det fick jag inte heller.

Ska få åka till ön någon annan gång säjer matte.

Sen var jag i en skog till, jobbade mer som svamphund så mattes mamma kan

gå och hämta alla kantarellvalpar jag hittade.

De är nog klara om nån vecka.

  

Tillbaka i Eskisltuna var jag hos mattes föräldrar.

Mycket trevligt för jag var bjuden på smaskig lunch, köttfärslimpa med potatis

och grönskaer.

Åt två portioner, var hungrig efter allt badande och svampletande.

Sen var det dags för människovalparna.

  

Jag och matte lånade med oss Oliver och Adam till det där Djurgårn ett par

timmar så deras mamma skulle få vila ett tag, Marcus hade åkt och jobbat.

Hade massor med skoj bus ihop med Oliver och en boll.

  

Hade självklart kurser med Adam, som här kast med stor boll.

  

Nästa kursavsnitt, kast med liten boll.

Smart människovalp som snabbt lär sej att underhålla mej.

  

Oliver avlade examensprov i spagropskursen.

MVG har han fått av mej efter dessa underbara hopp med följande plask.

(Att han var tvungen att få torra byxor och strumpor hemma var en annan sak)

  

Visst är de söta mina bästa människovalpar?

Oliver är snäll storebror och håller Adam, som nyss lärt sej gå ordentligt i handen.

Efter att ha busat ordentligt ett par timmar så gick vi hem till människovalparna

och fikade.

Bjöd mej på smarrig glass där.

Dagen som började så rörigt blev i mitt tycke väldigt bra.

Nu är jag en väldigt trött hund.


 
 
paula

paula

14 juni 2010 18:38

Så du gillar glass Sigge? Vi har inte lärt oss att tycka om det, matte säger att det är för att hon så sällan äter det, typ bara en gång om året...
Tänk om du hade haft armar att ro med, då hade du kommit ut till ön! Men det blir säkert snart en resa dit! Snällt av dig att markera svampen till Evy, det får du säkert belöning för!
Kram från oss i pörtet

http://paulaz.se

 
Myrra

Myrra

14 juni 2010 19:50

Åka båt verkar spännande! Kanske får man prova nåt sånt äventyr någon gång. Typiskt att du inte kunde ta dig till ön men du verkar ju ha haft en fantastisk dag ändå!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

15 juni 2010 01:29


fin dag, och verkligt fina människosmåvalpar du har! Olivers spaande hålelr hög klass, och Adam verkar ju ha verklig bolltalang, dom kommer bara att bli roligare och roligare, tror jag!
Och tänk, att ha hela mälaren framför fötterna. Det har jag också ibland, i Mariefred.
Om ett par dar har jag kanske öljaren.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ludde

Ludde

15 juni 2010 02:01

Oj va du hunnit med mycket medan jag passat Bosse. Kul att Adam har blivit så duktig, och att du varit på så många korvpartyn. Duktigt att hitta kantareller redan. Husse och matte brukar BÖRJA leta i september... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

15 juni 2010 07:26

Ja, dom är ruggigt söta, dina människovalpar!
Synd att du inte fick ro ut till ön, men du fick ju göra annat skojigt, så då har du ju kvar lite till nästa gång.
Ha det gott!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Rudi

Rudi

15 juni 2010 08:03

Det var en rolig dag du haft! Taskigt av matten att inte bryta upp låset till båten åt dig! Men du roade dig ju ordentligt ändå resten av dan.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

15 juni 2010 10:30

Du har vart i Mälaren och badat fast på fel sida för på andra sidan där bor mattes ena valp och lite längre norrut bor mattes andra valp, det är hans sambor som har en häst, det finns en bild på den ute på våran blogg. Vilka härliga dagar du har, med bad och skogspromenixer, lunchbesök hos matteförldrar med köttfärslimpa mums. Sen hade du träff med härliga barn och som avslutning glass. Den dagen gick inte av för hackor, den saken är då säker. Konstigt om du tog dig upp alls idag, för hade det varit vi så hade vi nog tagit en sovdag efter en sån heldag.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Lena, Moa,Maiko,Kelu

Lena, Moa,Maiko,Kelu

15 juni 2010 18:17

Vilka underbara sjöar du har. Vi har samma gamla sjö, men å andra sidan är den ju stor Storsjön och den blir liksom olika sjöar beroende på var man badar i den.
Fullt upp har du som vanligt med människovalpdressyr.Man ser att du är en bra lärare.

http://nysvansat.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards