Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Sigge Svamphund - 10 juni 2010 18:03

Blev en upptagen dag för mej.

Började med att besöka en av alla mina skogar.

  

Började väldigt bra.

En underbar lerig spagrop.

Eftersom de är bristvara just nu så ägnade jag väldigt mycket tid till den.

Sen kände jag en bekant lukt.

Jag markerade, matte påstod att jag lurades, jag markerade ännu tydligare så

den tröga människan skulle begripa nåt.

Ännu mer snack om luras, men så lyfte hon på grangrenarna.

  

Får jag presentera årets första kantarellvalpar.

Ett par stycken var stora som en kronor, men det blir inte macka av bara två så

de får växa en stund till ihop med sina kompisar.

Underbara tider stundar i mitt svamphundsliv.

Efter denna upptäckt så fortsatte jag att jobba.

  

Suddbild men på flera ställen finns det massor i den här storleken.

Så små att de knappt nåt valpstadiet ännu.

Nu måste det komma massor med hälsovådligt regn så det blir fart på dom.

Letar fortfarande efter nånstans där det går att beställa regn.

  

Passerade min privata skrothög fyndhörna.

Blev bara en gammal ölburk idag, men det finns mycket kvar att fynda.

  

En av mina bra nästansjöar har där emot helt försvunnit.

Inte alls bra.

  

Det här var mycket bättre.

Inloppet till min älskade Rosmossenbäck var ju nästan utan vatten sist eftersom

Bäver byggt där.

Men nu var Bävers bygge borta och vattnet tillbaka.

Gick och badade en massa i sjön också.

  

Gjorde en insats som fyrbent etappledare och flyttade på lite tandpetare som

skulle kunna hindra vandrande hundar.

Hittade ännu fler mikroskopiska kantarellvalpar.

  

Min andra nästansjö hade i alla fall vatten kvar.

Men det hade sjunkit oroväckande mycket tycker jag.

Efter några timmar i skogen så skulle jag vidare till Eskilstuna för att jobba med

människovalpspassning.

  

När jag kom så var bara Adam hemma.

Hade kurs med honom i bollkastning.

Han gjorde stora framsteg och kastade många bollar till mej.

Så gick vi och hämtade Oliver på hans människovalpsdagis.

Oliver tyckte att vi skulle åka till Sagostigen istället för att gå hem till honom.

Matte tänkte inte alls åka dit idag.

  

Här är det nästan slagsmål om vem av människovalparna som ska få kasta boll

till mej.

Oliver tycker att jag är hans hund och att bara han och jag ska busa.

Jag behöver ha kurser med Adam och matte anser att de kan leka båda med mej.

Så hon var med och la sej i så Adam också fick chansen.

  

Så kom människovalparnas pappa hem från jobbet och det var dags för fika.

Oliver var väldigt generös och bjöd mej på sina mackor.

  

Hade kurs med Adam i mata Svamphund.

Han slutförde den till stor belåtenhet, fattade direkt att jag behövde en massa

gottiga saker.

  

Hade lite mer bollkastningskurs också.

Sen var det dags att åka hem.

Nu är jag en trött hund som behöver min skönhetssömn men ska försöka titta in

hos en del av er i alla fall.

Blir kanske lite si och så med titta in periodvis nu under sommaren.

Är så mycket att hämta i skogen och då tar tid och ork slut.

Men jag försöker hinna med så många som möjligt.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards