Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Sigge Svamphund - 3 juni 2010 17:56

Har inte hänt så väldigt mycket idag.

Väldigt varmt har det varit så det var inte läge för några långa skogsrundor.

Åkte med matte för honn skulle iväg och fixat nåt på förmiddan.

På väg dit stannade hon på ett ställe som jag gillar.

  

Här är jag på väg och har många planer.

Var väldigt länge sen jag var där men jag har ju ett ypperligt minne så

jag visst precis vad jag skulle ägna mej åt.

  

Som det här.

En underbar välgörande frömjölsinpackning.

Kan rekomenderas, är väldigt bra för pälsen.

Att sen matte hade helt andra åsikter är inget som vi behöver ödsla tid på.

  

Det här är också väldigt bra.

En våtmark med en massa äckelstinkande ljuvligt doftande vatten.

Tyvärr är vattnet så grunt att det inte går att simma men leran på botten och

stanken doften av det härliga stillastående vattnet är underbar.

Tänker inte prata om alla tortyrkammarhot som uttalades.

  

Efter all pälsskötsel så funderade jag på att bli grottforskare.

Grottan heter Turebergsgrottan och den går det att gå in i.

Men skitmatte vägrade ge sej in i den.

Blev bilen istället så hon kunde hämta det hon skulle.

När det var gjort så skulle vi till en sjö så jag skulle kunna simma ordentligt

och bli av med stanken väldoften i pälsen.

Planen var att jag skulle bada vid regeringens tillhåll Harpsund.

Men på ena lämpliga stället var det fullt med vakter och bilar.

Troligen så var det regeringsfolk där.

Tycker att matte kunde ha stannat så kunde jag ha lämnat en massa bra förslag

rörande oss hundar.

Nästa bra ställe, där gick det komonster så då vägrar ju jag.

  

Slutade här istället.

Promenad genom skogen till Krokodilsjön.

Badade massor så det är slut på tjatet om tortyrkammaren.

  

I ett gammalt äppelträd så hittade jag en hink.

Den hade nog suttit där länge för jag fick slita innan jag fick loss den.

  

Lyckades till slut och roade mej ganska ordentligt med den.

Hittade inte en endast svamp idag.

Nu är det två dagar utan svamphundsjobb så jag börjar få lite abstinens.

Hemma igen så sa matte en massa konstiga ord.

Hon hade lyckats skaffa sej massor med fästingar eftersom hon glömt den

bra salvan som håller dom borta.

Jag hade däremot bara två stycken.

Bra att jag i alla fall har nån nytta av matte.

Sen råkade jag ut för passa tråkhuset medan matte var hos människoveterinären.

Men hon kom hem igen och tog ut mej.

  

Här har jag väldigt bråttom.

Långt bort i bilden så finns Dolly och hennes matte.

Jag säjer ju aldrig nej till en trevlig dejt inte.

Gick en promenad tillsammans med dom.

I morgon hoppas jag att jag får jobba som svamphund så ordningen blir återställd.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards