Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Sigge Svamphund - 1 juni 2010 17:36

Tagit det ganska lugnt idag.

Matte som inte vet vad hon pratar om påstod att i natt vaknade hon flera gånger av en hund som snarkade alldeles väldigt högt under hennes säng.

Märkligt.............jag vaknade inte av det och det var bara jag som låg där och

jag har då aldrig hört att jag snarkar.

Antar att matte drömde.

Bara för det så skulle jag ta det lite lugnt idag påstod hon.

Fast hon hade den goda smaken att skjutsa mej till Sagostigen.

  

Grejade massor med min älskade favoritbäck.

Med tanke på att Bäver byggt fördämning vid sjön var jag orolig för att vattnet

skulle vara borta.

Men det var gott om vatten så jag skötte bäcken ordentligt.

Plockade bort en massa onödiga pinnar, kollade att leran är toppskick och

andra viktiga saker.

Känns bra om vandrande hundar vill använda den.

  

Hittade min gamla älgskalle.

Men idag kände jag inte för att busa med den.

I stället så markerade jag så att andra hundar vet att den är min.

Tyvärr så hann inte kameran med min höga benföring.

  

Kollade om jägarna hade lämnat nåt gott till mej där de utfodrar vilda grisarna.

Fanns ingenting.

  

Ägnade mej åt svamphundsjobb istället.

Detta är en av årets första champinjoner.

Matte blev alldeles överlycklig när jag markerade dom, äntligen nåt annat än

murklor!!

  

När jag ändå jobbade så hittade jag massor med sån här Föränderlig tofsskivling

också.

De där murklorna som jag också nosade upp och matte plockade de vill hon inte

höra talas om just nu.

Mycket roligare att det kommer annan god svamp nu.

  

Självklart så spaade jag i en massa olika gropar också.

Allt från såna här små till de riktigt stora.

Hjälpte till att plocka en del granskott också.

  

Tillbaka på Sagostigen så hade matte vänligheten att köpa glass till mej.

Utsökt god efter allt slit i skogen.

Öppetsäsongen där är bra för det är ganska ofta som jag får glass efter skogen.

  

På väg till bilen så hittade jag en vägkon som jag tänkte ha en brottningsmatch med.

Det är ganska svårt när jag sitter fast i onödigt koppel men eftersom det var

en massa människovalpar på Sagostigen måste jag ha det där.

Åkte hem och blev bjuden på en läcker svampmacka med svampen jag nosat upp.

Så slappade jag ett tag.

När det var dags för eftermiddagsrundan så gick jag till min sjö.

  

Här är jag på väg ut på min badudde tillsammans med frisbeen som jag

fick av Doriz igår.

Var ju tvungen att kolla om det gick bra att bada med den.

  

Gick alldeles utmärkt att simma och hämta den.

Här har jag ett lite taskigt grepp om den så jag ser inte riktigt var stranden är.

Badade massor ihop med den.

Mycket bra badleksak.

Ska användas mycket under badsäsongen har jag tänkt.

I kväll ska jag försöka hinna titta in till de flesta av er.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards