Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Sigge Svamphund - 21 maj 2010 19:25

Har inte gjort så värst mycket idag.

Varmt och kvalmigt har det varit.

Idag skulle Jolina följa med mej till skogen igen.

Men det blev ingen långrunda, det var ingen som orkade.

Åkte till Gröna männenskogen eftersom jag inte varit där på ett tag.

  

Började med att visa Jolina en bra spagrop som är som en nästansjö.

Vi hade mycket skoj i den.

  

Har inte sett till Gröna männen på länge men passade på att lämna ett visitkort

så de vet att jag hälsat på.

Visade ännu fler bra spagropar.

  

Nähä här var det spaförbud medan matte ägnade sej åt livräddning.

  

Jodå, stackars skalbagge slapp vandra över regnbågsbron via drunkningsdöden.

Jag och Jolina kunde spaa ordentligt sen.

Jobbade lite som murkelhund också.

Fast det mesta har gått i sigelfart idag.

  

Jag jobbar och Jolina letar pinnar att slakta.

  

Den här bilden är inte för Jolinas mattes ögon.

Jag grävde upp lera och Jolina la sej ner och gjorde helt fantasiska inpackningar.

Synd bara att matte missade att ta bild på hur otroligt fin hon blev.

Jag funderar faktiskt på om jag ska blondera mej så mina inpackningar också

syns ordentligt.

Släpade oss tillbaka till bilen och lämnade av Jolina.

Jag slappade mest och matte klagade över huvudvärk och längtade efter besök

av Åskar.

  

Gick till sjön på eftermiddan och skulle ta ett gäng välbehövliga simturer.

Nu har smultronen börjat blomma.

Mycket trevligt för smultron är gott hundgodis.

  

Badade massor men de där fåglarna blir bara fler och fler.

Idag var det sex stycken som förföljde mej hela vägen runt badudden.

Alla lika sura och grininga.

  

Matte ägnade sej åt att plocka en massa såna här.

Ska förvandlas och bli nåt ätbart av dom.

Gick hem igen och slappade medan matte åkallade Åskar.

Bara att inse att jag har en häxa till matte.

Satte mej vid datorn för att blogga trodde jag.

Nädå, matte stängde av och slet ur sladdarna för Åskar kom och hälsade på.

  

Han hälsade på ordentligt också.

22 millimeter på en halvtimme då blir min gata en flod.

Matte har massor att göra nu så det blir nog inga besök hos er ikväll.

Nyss hörde jag talas om att hon varit i tvättstugan och där var det visst vatten överallt

efter Åskar och hälsovådliga regnet.

Inte får jag följa med ner och plaska heller.

Skitmatte!!!!!!!!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards