Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Sigge Svamphund - 20 maj 2010 18:03

Jaha så var det då dags att avslöja vem som har vunnit min tävling.

Men först tänker jag berätta om min dag.

Blev väldigt bra.

  

Matte stannade och hämtade Jolina!

Var evigheter sen hon var med mej sist.

Vi har bara träffats snabbisar ibland men idag  var det dags.

Mycket trevligt.

Först hade matte tänkt att vi skulle gå ganska långt och titta efter toppmurklor.

Men det var så varmt och kvalmigt att den promenaden får bli en annan dag.

  

Självklart så visade jag bra spagropar.

Jolina har aldrig varit med mej där vi var idag så jag hade mycket att visa.

  

Hon kan verkligen njuta av spagropar hon.

Jag fixade till lervattnet och sen gjorde hon inpackningar.

  

Men min mysiga bäck den ville hon inte testa.

Beundrade bara mej när jag grejade i den.

  

Hade tur så vi gick förbi huset där jag har ett par små tunnor.

Men Jolina var inte ett dugg intresserad av att lära sej tunnrullning.

Det fick jag fixa alldeles på egen tass.

  

Hade det varit ljud till bilden så skulle ni ha hört mattes vrål.

Alldeles förbjudet att leta fynd i nästanrasade huset.

Vadå, jag skulle ju bara vara gentlehund och kanske hitta nåt skoj fynd som vi

kunde ha busat med.

Men insåg att det var bäst att lyda.

Jobbade lite som murkelhund också.

Men till mattes stora glädje börjar de avta nu.

  

Så hamnade vi vid en av alla mina sjöar.

Badade ju ingenting igår så jag var i akut behov av många simturer.

  

Jolinas åsikt om att bada.

Simma vägrade hon göra.

  

Istället så beundrade hon mej när jag simmade, trodde jag.

  

Nädå, lömska brud, hon var minsann bara ute efter min pinne!

  

Efter att ha snott den så ägnade hon sej åt att göra flis av den.

Undrar varför mina brudar gör så?

Giah är ju precis likadan.

På väg tillbaka så blev det ännu mer spa och lite murkelhundsjobb för mej.

Men värmen gjorde att det inte var riktig fart varken på oss eller matte.

Lämnade Jolina så hon fick passa sitt hus ochjag var hemma och slappade ett tag.

På eftermiddan så skulle jag ut igen.

Skitmatte tog inte med kameran för det skulle minsann inte hända nåt skoj.

Först nosade jag upp svampar som heter vårmusseron.

Mycket goda som börjar växa nu.

Men det får bli bild en annan dag.

Så skulle jag gå till min sjö för mera bad och matte skulle plocka en massa

häggblommor som ska förvandlas till nåt annat än blommor.

Där träffade jag Pasco.

Mycket trevligt för vi badade massor tillsammans.

  

Tur att hans matte Ing Marie har kamera i mobilen så det i alla fall blev

ett par bilder på oss.

Denna är alltså tagen av henne.

Hade väldigt skoj och jag hörde att jag ska lära Pasco en bra väg med en massa

badplatser inom en snar framtid.

Så var det då tävlingen.

Gissningarna har varierat från 79 st till 1208 st.

De flesta har gissat på mellan 400-500 st.

  

Här är dom.

De murklor som jag nosat upp till och med i söndags.

Tur att de är torkade för annars hade de nog inte fått plats på bilden.

Rätt svar är

1005 stycken.

Det är ett murkelår utan dess like i år och ännu är de inte slut.

Just nu finns det drygt 1100 här.

Men vinnaren var det.

Jag trodde länge att jag skulle bli tvungen att ut i skogen och hämta en julgran igen

då Kasper låg bäst till.

Men jag slipper leta julgran.

Vann gjorde

Pia och Strövelstorpslagottona med gissningen 1025 st.

Kasper och Ludde var båda nära med 1208 rep 845 st.

Till alla er som inte vann denna gång.

Det kommer fler tävlingar längre fram när det finns nåt skoj att tävla om.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards