Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Sigge Svamphund - 14 maj 2010 18:16

Har mest bara regnat idag.

Blev utsläpad för morgontoalett i hälsovådligt regn.

Klarade av den snabbt för att slippa att skadas allför mycket.

Sen hade det enligt matte slutat regna så jag skulle på min dagliga skogsrunda.

Blev skjutsad till skogen med Krokodilsjön.

  

Matte blev alldeles lyrisk när hon såg detta.

Nu dröjer det inte innan det finns granskott.

Då ska det tillverkas en massa häxbrygder av såna.

Jag jobbade som vanligt en del som murkelhund och grejade med andra viktiga

hundgöromål.

  

Minns ni de brinnade ljusen i skogen förra veckan?

Matte blåste ut dom och de var borta från stället där de suttit.

Men bara 25 meter bort så såg det ut så här.

Så såg det absolut inte ut sist.

Troligen har ljusen blivit flyttade och tända igen.

Detta kunde ha slutat väldigt, väldigt illa.

Matte ska i nästa vecka försöka få tag på någon på Harpsund med ansvar för skogen

och be att de håller koll.

  

Unik bild.

Det har börjat regna ganska mycket men jag märker ingenting.

Är vid Krokodilsjön och sitter med obligatoriska grankotten i munnen och

tänker bada.

  

Jodå det blev ett dopp.

Men bara ett för sen vräkte regnet ner.

Till och med matte ville hem.

Bra hon kanske äntligen fattar att regnet är hälsofarligt!!!!!!

  

Blev så blöt av äckliga regnet att det började krypa sniglar ( eller i alla fall en)

i min päls.

Var hemma och slappade några timmar och sen skulle jag ut igen.

Tog en skogsrunda här hemma.

  

Ännu mer jobb som murkelhund.

Mitt liv är slitsamt just nu.

  

Inne i skogen hade någon lekt med avspärrningsband.

Jag försökte få med mej dom men misslyckades.

Gick till sjön och badade istället.

  

Vet ni vad detta är?

Nåt som snart kommer att blomma och då ska matte testa nåt nytt med de

blommorna.

Rätt svar vinner ära och berömelse.

Riktiga tävlingen kommer på måndag.

Annars har det inte hänt mycket idag, är vidrigt kvavt så både jag och matte har

gått på sparlåga.

Matte bara längtar efter att Åskar ska komma på  besök och leva om ordentligt.

Blev dåligt med besök hos er andra igår för det var många bloggar som var

omöjliga att nå.

Ska testa nu istället.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards