Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Sigge Svamphund - 9 maj 2010 17:48

Mina skador av regnet läkte under natten.

Idag har det hållit sej borta så jag har tillbringat mycket tid i skogen.

Började med en kortare runda i mina hemmaskogar.

Ägnade tid åt att jobba som murkelhund och greja med en massa andra viktiga

hundgöromål.

  

Så mitt inne i skogen så kom jag ihåg ett gammalt fynd jag gömt där när det var snö.

  

Minns ni min röda stolsdyna?

Den jag fyndade och gömde och sen dök den upp på ett helt oväntat ställe.

Jag grävde ner den i snön och nu äntligen passerade jag gömstället.

Gissa om jag hade mycket skoj med den.

  

Som här bada i ett spadike tillsammans med den.

Stolsdynor kan användas till mycket skoj.

Nu är den gömd igen för kommande behov.

  

Passerade min sjö på väg hem.

Självklart så badade jag.

Men de där sura fåglarna tror att sjön tillhör dom.

De svor en massa åt mej.

Sjön är min och de ska vara glada för att de får vistas i den och inte säja en

massa fula ord när jag badar.

Sen var jag hemma en stund innan matte bestämde att vi skulle ut och åka med min

bil.

Blev väldigt bra för jag hamnade i en skog där jag hade mycket kvar att kolla

efter snöns försvinnade.

Fast matte är ju som vanligt extremt senil och virrig.

Först upptäckte hon att hon glömt svampkorgen hemma.

Sen när jag började jobba som murkelhund så upptäckte hon att köttbullarna

också var kvar hemma.

Ska strejka, min lön blev bara Frolic!

Matte kom på att vi skulle kolla ett par ställen som vi inte varit på ännu.

Mycket bra för jag hamnade på vägen jag gick för ett par veckor sen.

  

Ingen hade rört min stora vita dunk.

Den fanns kvar där jag gömde den.

Hade väldigt mycket skoj innan den gömdes igen.

  

Ännu bättre, den gula var också orörd.

Eftersom jag missade dunkarna igår pga hälsovådliga regnet så kändes det extra

bra att hitta två idag.

Jobbade ganska hårt som murkelhund också trots den usla lönen.

Men jag tror jag ska skaffa mej ett extra jobb.

Matte hittade nåt intressant på nätet och det verkar ju lönande.

Klicka här så hittar ni det.

Kan bli många grisöron och annat smaskigt med tur.

  

Om nu inte klantmatte glömt svampkorgen så skulle detta ha kunnat vara en bild

av mej med välfylld korg.

Tur för henne att hon i alla fall hade vad som kallas reservsvampkorgen i min

bil.

Annars hade jag väl fått släpa runt på en halvt avklädd matte, sånt har hänt att

jacka eller nåt använts till svamp.

I morgon ska jag ha en jobbardag.

Jag ska visa framtassarna som svamphund och lära Lottas matte att hitta murklor.

Måste bara se till att matte kommer ihåg sva,pkorg och viktigast av allt

KÖTTBULLARNA.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards