Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Sigge Svamphund - 8 maj 2010 18:04

Känner mej fortfarande ganska uttråkad.

Har inte hänt så speciellt mycket idag.

Kom i alla fall iväg en sväng till skogen på förmiddan.

  

Blev skogen med Krokodilsjön.

Matte hade planer på att vi skulle ha gått runt mina två närmaste sjöar men det tar

många timmar och det blåste svinkallt.

Den promenaden ska vi ta en annan dag.

Började med att fynda en liten gul pinne som jag gömde för länge sen.

Hade skoj med den ett tag innan jag gömde den igen för kommande behov.

  

Jobbade en del som murkelhund.

Hade kommit massor med murkelvalpar så det blir nog en lång säsong i år.

Den på bilden är ungefär som en femtioöring i storlek.

Sen hittade vi nåt märkligt.

  

Två brinnande ljus mitt i skogen.

Fanns inga tecken på att någon t ex skulle ha begravt ett djur där.

Bara dessa ljus helt oförklarligt.

Någon måste ha varit där tidigt för det syntes att de brunnit en stund.

De står kvar i skogen men brinner inte, matte blåste ut dom.

Precis där var det väldigt torrt och skogsbrand vill väl ingen ha.

Vem vet vad som hänt om de fortsatt brinna och nått torra barr och löv.

  

Jag tog självklart en massa trevliga simturer i Krokodilsjön.

Kollade badplatser som jag inte använt sen onödiga isen la sej.

Alla var i utmärkt skick.

   

Hittade min gamla älgskalle som länge hängt i ett träd.

Nu hade den blåst ner så jag kunde roa mej.

Jobbade mer som murkelhund och spaade en del också.

Så tänkte jag leta efter mina gömda dunkar.

Men..........................

   

Nu är det bråttom!!!!!

Det har börjat falla hälsovådligt regn och jag vill till min bil.

Vet ju att jag skadas svårt av regnet så jag glömde dunkar och allt annat.

Skitmatte begriper som vanligt ingenting utan påstod att eftersom jag var

dyngsur efter alla bad så spelade inte lite regn nån roll.

Gör det visst!

Bad är skönt men hälsovådligt regn är ungefär lika farligt som ko och hästmonster.

Kom till min bil till slut.

Hemma igen så har jag mest sovit och drömt om bättre tider medan matte hållit på

med en massa mänskliga tråksaker.

Så skulle jag släpas ut igen på eftermiddan.

Tänkte inte ta ett steg utanför dörren.

Skitmatte tyckte att det var synd att kameran var kvar inne, annars skulle hon

ha filmat och visat hur larvig jag är!

Jag är INTE larvig, jag är rädd om min hälsa och mitt liv!!!!!!!

Efter att ha släpats runt en stund så fick jag i alla fall komma in igen.

Nu ska jag försöka läka skadorna som regnet orsakat.

Hoppas att det blir en bätre dag imorgon. 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards