Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Sigge Svamphund - 7 maj 2010 17:55

Hänt idag då?

Inte så mycket, känner mej lätt uttråkad faktiskt.

Lyckades i alla fall få min ledbrutna matte att skjutsa mej till en skog.

Hon gnäller om ont både här och där efter gårdagens stolpar.

Känsliga människor, jag vet minsann vem det var som slet och inte var det hon inte!

Men så klart jag är ju en vältränad hund så jag behöver inte gnälla.

  

Inledde min skogsrunda med ett gäng underbara simturer.

Blåste en hel del så jag fick kämpa mot vågorna.

Men vad gör det, bara jag får bada är jag nöjd.

Jobbade som vanligt en del som murkelhund.

  

Skithygge inte en endaste murkla fanns det.

Jobbade efter skogsstigar och i vägkanterna istället.

  

Inte får jag vara ifred i skogen heller.

Kom ett sånt här jättelångt godståg dundrande.

Bli inte oroliga, det syns inte på bilden men jag har onödigt koppel så det

fanns inte en chans att jag skulle komma ivägen för tåget.

  

Till slut hade jag lyckats släpa matte till Skattkistesjön.

Mycket trevligt för sist jag var här så hade inte all onödig is försvunnit.

Badade alltså massor.

Tänkte att jag skulle hitta den där skattkistan som ska finnas i sjön.

  

Jag behöver några grävande lagotto också.

Frivilliga som anmäler sej?

För i Nyckelmossen ska nyckeln till skattkistan finnas.

Tänk vad med grisöron och annat gott vi kan shoppa sen.

  

Stackars pippi vandrade över regnbågsbron och kroppen blev mat till någon

som var hungrig.

  

Dagens enda fynd.

Vid en av mina badplatser så hade det varit människor och kastat sopor omkring sej.

Tänk att det är så svårt att bära hem det man orkat bära ut i skogen!

  

Blev störd igen vid sista badplatsen.

Tågen var väldigt flitiga idag. Tre stycken på en halvtimme.

  

Uttråkad som jag är så rensade jag grästuvor.

Tänkte att om jag river bort allt gammalt gräs så kommer det nog nytt gott snabbare.

  

Hittade ett gammalt raserat jakttorn.

Funderade på om jag kunde använda det till något men kom fram till att det får

vara kvar.

Vet inte vad jag ska ha det till.

När jag passerade första sjön igen så fick jag badförbud.

I den så finns det en massa ädla förklädda vithajar och nu var det människor där

och skulle fiska såna.

Ha,ha det är jätteskoj att gå där då.

De som fiskar brukar busa med mej och matte är alltid livrädd för att det ska

landa en sån där förklädd vithaj framför fötterna på henne.

Jag fick inte bada för henne eftersom jag inte ska fastna på krokar.

Matte höll sej på behörigt avstånd från människorna.

Mardrömmen är att någon får upp en vithaj precis när vi passerar.

Resten av dagen har det inte hänt nåt av vikt och värde.

Ska kolla vad ni andra haft för er, igår blev det ju dåligt med det.

De flesta vill ju ha en ny tävling.

Alltså kommer det att bli en sån.

Men det tar nån vecka eller så innan det är dags.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards