Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Sigge Svamphund - 4 maj 2010 18:00

Åter en upptagen dag.

Innan jag skulle åka och passa människovalpar så skulle jag till skogen.

Såg bland gårdagens kommentarer att Lotta hade ett hett tips.

Hon som bor i Bäverbäcksskogen har sett att min favoritvattenkanna minsann blåst ner och är åtkomlig för mej.

Tro nu inte att matte behagade skjutsa dit mej.

Nädå, den skogen ska vi ta en annan dag för murklorna måste växa till sej och

de ska stå kvar till någon murkelsökskurs.

Vadå, jag hade bara tänkt koppla av med vattenkannan.

Dessutom så skulle vi vidare till Eskilstuna så det blev helt annan skog.

  

Dagens enda vattenkontakt.

Ett par lagom leriga bäckar.

Matte hade planer, hon trodde att det skulle finnas mycket murklor där och då

skulle det tas en ny headerbild på mej med fylld korg.

  

Löjligt var ordet!!!!!

Dagens urusla skörd!

Innebar förövrigt dåligt med köttbullar till mej också.

  

Fick ägna en massa tid åt sånt är trist poserande istället.

Du kan inte ha en headerbild där du ligger i en snödriva längre.

Ja,ja det blev en annan som ni ser och en med mej och välfylld korg det

kommer säkert snart.

Bara jag får jobba i rätt skog så.

Sen åkte jag för att passa människovalpar.

  

Bara Adam hemma eftersom Oliver var på sitt människovalpsdagis.

Försökte träna honom i bollkastning.

Gick så där.

Men han bjöd i alla fall generöst på sin lunch.

Så skulle vi gå och hämta Oliver.

  

Alltid trevligt att vara ute och gå i Eskilstuna.

Det luktar ju så gott överallt.

  

Oliver har kommit ut från sitt dagis och vi blev lika glada båda två över att

träffas igen,

  

När båda människovalparna är med så åker de i en sån här underlig tvåvåningsvagn.

Oliver var väldigt noga med att jag skulle gå bredvid honom så han kunde

klappa mej hela tiden.

  

Märkligt.

I skogen är växtsäsongen för korv och köttbullebuskar över sen länge men

i Eskilstuna blommar de fortfarande.

Oliver gillar när jag hittar såna här buskar så han var ganska sur för att det bara

fanns en.

  

Hemma hos Oliver och Adam så ägnade vi oss åt massor med skoj bus.

Tränade Adam lite mer också.

Matte tog massor med bilder, men alla blev mer eller mindre suddiga.

Nåt om att vi var för snabba.

Inte alls vi hade bara väldigt skoj.

  

Oliver var väldigt noga med att matte skulle ta bild när han kramar mej.

Bäst att jag visar den också så han blir riktigt nöjd.

De tycker nog inte att jag är tråkig eftersom de inte somnade idag.

Känns ju väldigt skönt att veta.

Imorgon så ska jag ha en lugn och stillsam dag eftersom det varit så mycket

ett tag.

Får väl se hur lugn den blir.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards