Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Sigge Svamphund - 2 maj 2010 18:00

Innan jag glömmer det.

Det var en ordentlig brand här igår.

Ett ställe vid Bruket (det har funnits ett järnbruk här) brann.

Nu kom ingen till skada som tur var och det gamla Kolhuset som är K märkt och en massa annat klarade sej fast det ligger precis inpå där det brann.

Jag och matte skulle gå och titta när det var dags för sista kvällsrundan.

Men när vi var en bit ifrån så kände jag röklukten.

Tvärnitade och vände.

Rök innebär eld och eld är farligt och då ska man inte åt det hållet.

Gick hem och sov min skönhetssömn istället.

Idag har det varit en hård dag.

Åkte till en av alla mina skogar för att kolla om det kommit murklor där.

Efter att ha spaat och ägnat mej åt andra viktiga hundgöromål så började jobbet.

Fanns stora fina murklor överallt.

När jag markerade ett helt gäng så skulle matte ta bild på mej.

Går ju bra när kameran står kvar hemma vid datorn.

Skitmatte!

Men jag jobbade och jobbade, fanns murklor överallt.

Blev inte ens klar på det stället för till slut hade matte inte något mer att

plocka i.

Ska tillbaka en annan dag och fortsätta.

  

Resultatet av hårt murkelhundsjobb.

Bilden är tagen hemma på balkongen hade ju varit bättre med bild från skogen.

Kameror ska INTE glömmas hemma.

Efter att ha varit hemma en stund så åkte jag på dejt.

  

Hamnade hos Nelly.

Mycket trevligt för det var ett tag sen vi sågs.

Sist så låg hon mest inne och hade ingen lust att umgås..

Men idag så hade vi massor med skoj bus för oss.

  

Träffade de här också.

Kattvalpar som är två veckor gamla.

Trevliga typer som inte blev rädda för mej.

Så bjöd jag mej på gott fika också mellan allt busande med Nelly.

  

Enda bilden på oss tillsammans som inte blev suddig eller bestod av halva hundar.

Men vem har tid att vara stilla när man har en massa skoj?

Sen har jag slappat medan matte ägnat sej åt att rensa murklor.

I morgon så ska jag jobba igen.

Människovalparna Oliver och Adam behöver min tillsyn ett par timmar.

Ska hinna kontrollera nåt mer murkelställe också hade jag tänkt.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards