Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Sigge Svamphund - 17 april 2010 18:31

Idag kom det ingen äcklig snö så jag fick åka till skogen med Krokodilsjön.

Mycket trevligt eftersom jag kunde gå en väg som jag inte gått sen före jul.

  

Jag hann bara ur bilen så gjorde jag första fyndet.

  

En grön dunk!

Perfekt, kändes som om hela min dag var räddad.

Den tog jag självklart med mej.

  

Premiärdopp i Krokodilsjön.

Även där så hade onödiga isen dött.

Den var lika simvänlig som vanligt.

  

Tur att jag hittade dunken för matte var tråkig.

På bilden är det grankåda och hon höll bara på och skrapade sån från en massa

granar.

Ska bli sån där tass och människosalva av den.

  

Alltså tillbringade jag en massa tid så här.

Satt och väntade på att matte kanske skulle se att jag placerat dunken vid en  gran

och att hon istället för kådan skulle roa mej.

  

I ren protest så spaade jag ihop med den.

  

Hittade en massa plast i skogen.

Funderade på om jag skulle ta den med mej men kom fram till att den skulle få

vara kvar.

Det ligger ju ett hus vid Krokodilsjön så de som bor där kan gå och hämta sin

plast tycker jag.

  

Katastrof.

Matte har upplyst om att vi ska gå och jag var så ditraherad av plasten att jag

höll på att glömma min dunk!

Sånt får bara inte hända!

  

Jobbade som murkelhund också.

Detta är en öronmurkla.

Kommer nu på våren ihop med stenmurklorna.

Växer oftats på gamla rötter eller barrstubbar.

Ätlig efter avkokning.

Hittade några små stenmurkelvalpar också.

  

Det senaste inom hundmode.

En snygg svansprydnad i form av en grankvist.

Tror att det kan bli en hit faktiskt.

  

Snart är det över men ännu växer det på tallarna.

Här har jag hittat en tall med blodpudding och Frolic.

Rensade den självklart.

  

Tillbaka vid bilen efter knappt tre timmar.

Tänk på den tiden så hade det växt upp ytterligare en dunk!!!!

De måste ha någon slags tillväxtperiod just nu.

  

Smet iväg till en liten nästansjö och spaade ihop med den.

Kändes väldigt bra.

Gömde dunken för kommande behov.

När jag var vid bilen så hade det tyvärr inte växt fram ytterligare dunkar.

Det kanske tar några timmar för varje att gro.

Funderar på om mina gömda dunkar kanske kan sprida sej så det växer upp ännu

flera där jag gömt dom.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards